Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Jotkut tekevät malleja, joiden kasaaminen on kuin legoja vain ja sitten hypätään pintakäsittelyn haasteisiin. Tämä ei ole ollenkaan sellainen;)
Jostain syystä joutuu tähän hakemaan motivaatiota, mutta jatketaan nyt hammasta purren. Kromilistat on siirtokuvina, jotka oli todella kellastuneet, mutta eipä tuo pinnassa näy, vaikutti itse asiassa siltä, että keltaisuus hävisi liottaessa. Muuten veemäiset laittaa, monessa osassa, ja vielä osin väärän pituiset. Hasegawan peilikalvoa takavalojen ja vilkkujen pohjalle, ajovalot oli niin mutkikkaat, että pidin helpompana maalata, ehkä ne oisi suikaleista takkuilemalla saanut kalvotettuakin. Lisäksi foilasin etumaskin, senkin kanssa ongelmia, kun ei toi mun foili enää tunnu olevan liiman osalta iskussaan, pitänee ostaa uutta (tai tarkoitukseen sopivaa liimaa).

Aika likellä. Oikeestaan puutu kuin kilvet ja pari siirtokuvaa takavaloista ja joku pieni paikkamaalaus. Ja kohti uusia seikkailuja!

Jatketaan nyt tätä, kun tuo Subaru seisoo vitriinissä! Tähän ei Hasegawa tarjonnut kylkilistoja siirtokuvina, siispä foiliarkki esiin ja foilaamaan. Samalla syntyivät taas maski ja valojen pohjatkin.

Tätä shake and bake -mallia on nyt ravisteltu kohta yhdeksän vuotta saamatta muuta aikaan kuin katteiden maalaus. Nyt pölyt pyyhitty, ja jatkettu näpertelyä. Tamiya on näissä aikaisemmissa pyörämalleissa jakanut osia ehkä tarpeettoman pieniin palasiin, taikka sitten syyllinen on sen aikainen valutekniikka. Joka tapauksessa useampi päivä meni osien maalaamiseen ja kasaamiseen tähän pisteeseen. Vaarassa on, että kun Krabin helteestä selviää, tämänkin saa uuniin, ja paistettua valmiiksi vielä tämän vuoden puolella.

Pikkuhiljaa valmistumassa Broncon Cruiser Chih Yuen.
Su-2 on saanut maskaukset ikkunoihin. Pian alkaa pintakäsittely:

Ja DH 91 alkaa saamaan moottoripalikkaa siipiin kiinni. Paljon pitää kitata ja hioa, joten hitaasti edistyy:
Tässä vielä matkakuumetta parannellessa viimeistelin keulan osat. Myös pakoputket ovat paikoilleen laittoa vaille valmiit.

Viimeksi muokattu 1.12.2019 17:49

Tämä Pz III on alustaa vaille valmis, seuraavaksi sitten tappajakyklooppirobottia vääntämään.
Jotkut saattavat pitää minua hulluna, kun päätin nyt aloittaa Bilekin (ex Airfix) Fw 189:n ja käyttää sen ehostamiseen kaikkea tuota sälää;)