Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Tällä hetkellä on työn alla on Faller music express.
Cariuksen Tiger #217 alkaa olla suht valmis
Tän talven on työn alla Billing Boatsin Mary Ann, heidän ensimmäinen mallinsa. Siksi sen valitsinkin.
Miltäs Mary Ann vaikuttaa? Täällä rakenteilla saman valmistajan Oseberg. Köli ,pohja ja kyljet kohta laudoitetu eikä mitään ongelmia viellä tullut eteen.
Hiljattain valmistuneen 1/72-skaalan DH9A:n ympärille tuleva dioraama alkaa valmistua. Muutama figu vielä, ja sitten julistan tämän valmiiksi :)

Alkuvaikutelma on aika hyvä. Edellisestä sarjasta on pitkä aika, yli 20 vuotta, Lilla Dan jäi silloin kesken, lapsiperhearki ja oma yritys söi ajan ja tilan.

Billingiä jotkut moittii materiaalin huonosta laadusta. En osaa sanoa kun en ole muiden settejä nähnyt. Ihan ok tää minusta on. Toki ohjeet voisivat olla tarkemmatkin. Esim. kanteen ei ole mitenkään merkattu mihin kansihytit yms. tulee. Yhdessä kaaressa on loveus tukirimalle mutta eipä näy että mihin se tuki toisesta päästä tulee. No, rungon sisäänhän se jää, sama kai toi.

Alussa vaikein on ollut noiden kaarien linjaus, olis ehkä pitänyt ostaa se Billingin työkalu tai rakentaa itse vastaava.

Ihan mukavaa puuhaa tää on ja saa miettiä, että miten tuon tai tämän saa tehtyä. Pelkästään puristimien käyttö aiheuttaa pohtimista.
Intoa kun oli niin yritän tehdä kahta (kolmea) pienoismallia yhtä aikaa. Vanhassa ja halvassa paketissa oli sekä miehitetty V-1 eli Reichenberg sekä Bachem Natter. Reichenberg valmistui ensimmäisenä ja Natteri valmistunee tällä viikolla. Lisäksi on Gundam työn alla ja siinä tulee vielä kestämään.
Tää mun projekti edistyy todella hitaasti. Mä teen vain keskiviikkoisin, muut illat on varattu muihin harrastuksiin. Ja omia valintoja tulee tehtyä, jotka hidastaa. Esim. tänään tein yhden liimauksen ja siinä kaikki. Syy on se, että valitsin taas Pumax-liiman, joka kuivuu 4 tuntia. Jotenkin vaan epäilen Erikeeperin pitoa. No, yritetään jossain välissä ehtiä liimaamaan toinen rima.

Vielä on päättämättä, leikkaanko kansilevyyn reiät kansirakenteiden alle, jotta saan painotettua laivan vesirajaan vai enkö sittenpään pistä koskaan veteen. Moottoria tuohon ei tule, ehkä seuraavaan.

Spad VII Mikko Saarelan muistoryhmikseen.
Matti M kirjoitti:
Spad VII Mikko Saarelan muistoryhmikseen.
Hienoa. Näitä nyt erityisesti kaivataan.

yt.
MK