Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

A6M3 tyyppi 32 loppusuoralla.
Tämä alkoi täytemallina kun tein vuodenvaihteen malliksi Ki-84:ää.
Otin nyt yöllä koekuvat, jotka paljastivat vielä korjattavia kohtia jonkin verran, mutta eiköhän tämä tammikuun aikana valmistu.
Rupesi huolestuttamaan jos tuo Italerin Stukan laatu on noinkin huono - minulla kun on ostoslistalla tuollainen B-versio. Scalematesin mukaan se kaikkien vuoden 2010 jälkeen julkaistujen versioiden pohjana joten laatu tai sen puute taitaa olla samaa luokkaa kaikissa? Airfixin versio on uudempi mutta sen kuomu on yhtä valua ja siksi olen päätynyt Italeriin.
Mikä tuossa italerin sarjassa takkuaa?
Tomi Kovanen kirjoitti:
Mikä tuossa italerin sarjassa takkuaa?
Osat eivät sovi yhteen, ohjeissa on puutteita, rungossa oli noin 1-1.5 kanttiinsa oleva syöpynyt (tjsp) reikä, valupureista on lähes joka osassa jne… Olen tässä viime aikoina tehnyt lähinnä Dragonin, Tamiyan ja Eduardin malleja ja niihin verrattuna stuka on aivan luokaton. En sitten osaa sanoa onko revellit, italerit ym yleensä tällaisia? Hommasin maalin vain, koska siitä saa tehtyä suht suoraan Kyhlmeyn stukan.
Esko P. kirjoitti:
, ohjeissa on puutteita,
Mitä tulee työohjeisiin, niin tuossa on esimerkki työn alla olevan Bleriotin työohjeesta.

Skannasin sen skannerillani parhaalla mahdollisella resoluutiolla, minkä tämän sivuston kuvakoko vielä sallii. Alkuperäinen on todella himmeä, joten skannattu versio on vielä himmeämpi, mutta näilla on se malli vaan rakennettava. Yhtaan osaa ei esimerkiksi ole numeroitu. Arvausleikkiä. (tai taitoa?)

Ystävällisin terveisin:

MK
Esko P. kirjoitti:
En sitten osaa sanoa onko revellit, italerit ym yleensä tällaisia? Hommasin maalin vain, koska siitä saa tehtyä suht suoraan Kyhlmeyn stukan.
Eivät ole vaikka huonoja malleja on kyllä kaikilla. Italeri on oman kokemukseni mukaan isoista länsivalmistajista ehkä heikoin, eli jonkinlaisia soviteongelmia on hyvin usein. Kyllä ne silti keskimäärin kasaan menevät ja muilta osin olen pitänyt Italerin malleista.
Mika Kauranen kirjoitti:
…esimerkki työn alla olevan Bleriotin työohjeesta.
…Skannasin sen skannerillani parhaalla mahdollisella resoluutiolla…
Alkuperäinen on todella himmeä…
Vähän selkeämmät(?) Bleriotin ohjeet löytyvät esim. tuolta:
www.mojehobby.pl/zdjecia/9/3/3/19368_2_choa194_7.jpg

Haastava kyllä tuo Bleriotkin! Kiitos samalla Modelbud -valmistajavinkistä … todella runsas valikoima mielenkiintoisia koneita. Muutavan vuoden päästä sitten voisi kokeilla jonkun kokoamista, jos vaan uskallusta olisi tarpeeksi (melkoista silppua kun näyttää paketeissa olevan).
IT Lahtinen kirjoitti:
Vähän selkeämmät(?) Bleriotin ohjeet löytyvät esim. tuolta:
www.mojehobby.pl/zdjecia/9/3/3/19368_2_choa194_7.jpg
Kiitos IT. Tuossa linkissä oleva ohje on selkeämpi kuin omassa paketissani oleva;)
Ja jottei tämäkään unohtuisi! Posti toi flokkauskarvaa, pussitolkulla. Eil pakko aloittaa myös sisustan teko. Kuukkelia kun kaiveli SuperBee -autoista ja niiden sisustasta, niin löytyi joko mustalla (tylsällä) sisustuksella, ja kaksivärisellä, joissa penkkien keskustat ja ovipahvit on tummemmalla, ja penkkien laidat vaaleammalla. Ja sama kaava myös vihreässä sisustassa. Eli tästä siis sellainen. Vaaleammaksi vihreäksi valikoitu IDF:n vaalean vihreä camo, tummempi on vielä hakusessa (SEA?), ja lattia flokataan metsän vihreällä karvalla. Bellissimo?

Tälläistä olen hitaasti rakennellut kun Lahden Mallistosta löysin Big Ed -setin Tamiyan Tiger 1 Middle Productionille kerran.

Kuvassa myös suunniteltu paikka Miniartin T-70M:lle.