Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Heikki Lankinen kirjoitti:
Hei! Mielenkiintoisen kuuloinen projekti! Odotan innolla mitä tuleman pitää. Elektroniikkakomponenttien ujuttaminen on muutamia kertoja ollut haaveena, mutta koulun fyssa tuli nuorena ja tyhmänä skipattua tehokkaasti.
Hei.
Koodipuoli alkaa olemaan pääpiirteittään paketissa. Seuraavaksi olisi edessä prototyyppi vaihe. Itse rakenteluprojekti seisoo vielä tarvikkeiden (liimat, maalit, ym.) ja kunnollisen pylväsporan puuttumisen takia. Tarvikkeet on toivon mukaan alkuviikosta postissa ja pylväsporauksesta täytyy konsultoida muutamaan duunari kaveria. Kuvia tulee, kun pääsee rakentamaan.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Itse asiassa olin yllättynyt miten helppoa ja halpaa oli päästä sisään mikrokontrollerien mailmaan. Texsas Instrumentsilta sai tilattua Launchpad nimisen kehitysalustan hintaan 4.30$ (sis. fedexin kuriiritoimituksen kotiovelle!) ja netistä löytyy läjäpäin ohjelmointi resursseja kunhan englannin kieli ei ole esteenä.(43oh, Launchpad wiki, Englanninkielinen aloitusopas)
Ebaystä saa halpoja komponentteja pienissä erissä suoraan kiinasta, valmistajilta voi myös pyytää ilmaisia näytteitä vaihtelevalla menestyksellä. Eli melko pienellä panostuksella pääsee jo alkuun.
Pekka kirjoitti:
Lennokkipiireissähän on käytetty jo pidempään noita ohkasia hiilikuituprofiileja. Itse vaihtasin ainakin noi ristinivelet vastaavan paksusiin hiilikuitutankoihin. Esmerkiks www.ilmailukauppa.fi myy noita.
Kiitos vinkistä! Täytyy perehtyä myös saatavilla oleviin hiilikuitutuotteisiin.
Viimeksi muokattu 2.6.2013 15:59

Tämmöinen hieman raskaampi tykki työn alla.

edit: ai niin- tämän skaala on 1/48
Viimeksi muokattu 4.6.2013 22:24
Finnjet myös työn alla, nyt voi olla onnellinen koska sitä ei ollut helppo löytää.
Mulla on pöydällä tällä hetkellä muun muassa '41 Plymouth, josta muotoutuu NHRA:n 1963 sääntöjen mukainen Gasser Fordin Flatheadilla ja Hilborneilla varustettuna. Tuolla tekniikalla auto menee G/G luokkaan.

Myös Pro Chargerilla ruuditetun '69 Torino Talladegan rakentelua Cannonball Run yhteisprojektiin Model Cars Magazinella on jatkettu ja motti alkaakin kohta huutamaan tulpanjohtoja yms detaljointia. Samoin '70 Torino Stock Eliminator Kiihdytin alkaa olla kiilloitusvaiheessa.

Lisäksi työn alla on ollut ahkerasti Fiat 500. Ihan tehtaan asuun Fiiu ei ole tulossa, nimittäin kulkupuolesta pitää huolen Chevyn 409 Hilbornin ruiskuilla. Tämä moottori on istutettu scratchina tehdylle rungolle ja koppakin on saanut hieman laikkaa, jotta renkaat mahtuvat pyörimään ja moottori paikalleen.

Täytyy hommata uusia pensseleitä. Figujen maalaminen on vaikiaa.
Kimmo Lind kirjoitti:
Täytyy hommata uusia pensseleitä. Figujen maalaminen on vaikiaa. Joo se on erityistä lajia se,noi silmät kannataa tehdä uudelleen?vaihda pk-piippu jokin injection neulaan niin on parempi,onkos tämä suomi panssari?harjoitusta ja harjoitusta vaan
eerik oksanen kirjoitti:
Silmät kannataa tehdä uudelleen?vaihda pk-piippu jokin injection neulaan niin on parempi,onkos tämä suomi panssari?harjoitusta ja harjoitusta vaan
Juu suurin osa figujen naamoista on menossa uudelleen maalaukseen. Otin kameralla muutamat kuvat, niin näkee nuo virheet paremmin. Eiköhän tuo tuosta. Alunperin mallista oli tarkoitus tehdä suomalainen versio, minkä takia tuossa on nuo lokasuojat leikelty ja vaihdettu JS-modelsin torni, mutta motivaation loppuessa päätin että parempi saada jotain valmista ja maalasin tuon neuvostoliiton väreihin. Ehkä sitten joskus.

Tuossa vielä tuommonen iloinen tankkimies:

Saumat hiottava ja maali on ehkä vieläkin turhan paksua.
2010 Yamaha, KS-Workshopin hartsimuutos sarjalla.
Esko P:n Sturmtigerin innoittamana kaivoin ko Tamiyan sarjan esiin omista jemmoista, ja netistä löytyi sopivan erilainen maalausteemakin what if-hengessä :)