Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Ärräpää kirjoitti:
Päätin vuosien jälkeen taas aloitta mallailun vaatimattomasti 1/24 Itallerin F40 Racing mallilla johon sitten huulluuksissani innostuin heittämään itse tehdyt 2.4Ghz radiot ja sähkömoottorin. Ei Ferrari ole Ferrari jos sillä ei ajamaan pääse. Tarkoitus on piilottaa elektroniikat mahdollisimman hyvin. Sähkömoottori mahtuu ainakin heittämällä moottorin sisään piiloon. Ainoa kompromissi jonka olen tähän mennessä joutunut tekemään on vetoakseleissa. Ovat karkeasti kaksi kertaa paksummat kuin skaalaan sopivat. Ei vaan oikein löydy tarpeeksi ohuita materiaaleja ja työvälineitä. Ristinivelet ovat jo nyt 0.5mm messinkiä. Saa nähdä miten kestävät. Mielenkiintoista miten pieniä ja halpoja nykypäivän elektroniikka komponentit ovat.
Lennokkipiireissähän on käytetty jo pidempään noita ohkasia hiilikuituprofiileja. Itse vaihtasin ainakin noi ristinivelet vastaavan paksusiin hiilikuitutankoihin. Esmerkiks www.ilmailukauppa.fi myy noita.
Hyvän ystäväni emännän pojalle muokannu Nikko RC-auton koria.
Oli aluksi oranssi/musta Expertin mainoksilla ja valkoisilla vanteilla.
Maalattu Tamiya:n akryyleillä kynäruiskua käyttäen FC Barcelona:n väreihin.
(Värit ei ihan oikeat.Käyttäny mitä "varastossa" löytyny)
Keltaiset tekstit ja numerot on myös maalattu.
Puskurin, maskin ja konepellin valetut verkkojäljitelmät on avattu ja laitettu tilalle verkkoa.
Alusta on taulukehys ja "nurmikko" terassimattoa.
Hauskaa projektissa on että poika ei tiedä että auto on mulla ja siihen tehty muutoksia :).
Nimi ja pelinumero päätettiin laittaa pojan omaksi nimeksi ja pelinro:ksi.(Pelaa EPS:issä)
PM Modelin 1/72 Fokker D.XXI
Revellin 1/32 He-219 ja Tamiya 1/48 Brewster Buffalo.
Nieuport 17 suomen sisällisotaan (valkoisille) valmistuu pikkuhiljaa, runko alkaa saada värit ja kohta on tasojen vuoro, koeviikon ajaksi joudun laittamaan senkin tauolle :P Vietnam ryhmärakenteluun alunperin tarkoituksena ollut uh-1 saa jatkoa, mallin rakentaminen tyssäsi siinä vaiheessa kun ryhmiksen aika loppui, jolloin laitoin sen hiukan tauolle, nyt uudelleen jatkettuna on se sen verran karua jälkeä että valmistumiseen voi mennä jonkin aikaa :P -Leevi
RS Modelsin 1/72 Lightning P-322 on loppusuoralla. Siirtokuvat, kiiltävä/mattalakka ja muutamat pikkuosat vielä puuttuvat.

Meneillään on myös U.S. Olive Drab projekti jossa tarkoituksena on rakentaa neljä eri lentokonetta (Airfixin P-39, Hobby Bossin P-40, Revellin P-47 ja Revellin P-51) ja maalata ne Lifecolorin U.S. Olive Drab pakkauksen väreillä. Ihan vaan nähdäkseni miltä ne näyttävät lentokoneiden pinnassa ja miten paljon eri sävyt eroavat toisistaan. Maalipaketin kannesta päätellen ne ovat lähinnä maalalustolle tarkoitettuja värejä. P-39 ja P-40 on lähes valmiit, P-47 on aloitettu ja P-51 odottaa pääsyään "tuotantolinjalle".

E-P
Master Boxin Bloody Atoll sarjoista 1 ja 3 eli hyökkäävät japanilaiset ja puolustavat jenkit, yhteensä 9 figuria. Figut loppusuoralla osa "valmiina" ja muutama aseita vaille. Nyt pitäs alkaa kasvien ja alustan väkertämiseen.
A400M valmistuu hitaasti mutta varmasti, sisätilat pian valmiina.
Vähän olen Drakenin ilmanottoskuuppeja availlut ja väsäillyt peräevän etureunan aukkoon säleikköä.

Tamiya OOB-ryhmiksen Jagdtiger tuli valmiiksi joten taidan jatkaa saman valmistajan Elefantilla. Hommahan on telaketjuja vaille pohjamaalaukseen valmista kauraa, ja ensin ajattelemieni Friulien sijaan taidankin käyttää sarjan mukana tulevia linkki&lenkki ketjuja tuon JT-projektin tuloksesta rohkaistuneena. Detaljeiltaan nuo Elefantin originaaliketjut eivät häpeä mitään aftermarket-osaa joten katsotaan mitä tulee :)