Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Eipä ollutkaan Ferrarin penkit niin yksinkertaiset kun luulin. No nyt alkaa kuitenkin olla valmiit ja viikonloppuna pistän varmaan taas kuvia.
Airfixin Villiä Oria pukkaa tauon jälkeen, antibioottikuuri pitää kotona niin on aikaa lueskella ja rakennella…

Hyvin edistyy minun vauhdikseni…
Viimeksi muokattu 3.3.2013 22:46
Antti Pentikäinen kirjoitti:
^Cooperativa ja Maquette ainakin.
Ei ole kumpikaan noistakaan :O
Sellainen piirre on sarjassa, että jokainen telakenkä on valettu erikseen. Noissa kaikissa muissa näyttää olevat pidempiä pätkiä.
AFVclubin M42 Duster on todella hieno malli, alarunko koossa ja hyvin menee nipuun

Uudelleentutustuminen Revellin/Zvezdan T-72BV kanssa. Maalikerrokset irtosi vaivalla mutta irtosi kumminkin. Lisäilin kaikkea kivaa kuten esimerkiksi polttoaineletkut, korjailin ERA-laattojen paikkoja ja laitoin elämäni ensimmäiset Friulit alle kokeilumielessä. Samalla tulee testattua uutta ruiskua tositoimissa. Vähän Dioraamaa myös mielessä, saa nyt nähdä koska valmistuis.
Muun muassa '64 Ford Thunderbolt löytyy pöydältä. Vielä puuttuu muutamia detaljeita yms.

Lisäksi suihkaisin juuri lakkaa '69 Camaroon…
Monogramin 1985 julkaistu 1/48 F-4j Phantom II Mig ace, työn alla. Sarjan siirtokuvat eivät tykkää, Micro set:stä. Siirtokuvat menevät rypyksi/krakeloituu, Micro setistä ja vielä enemmän micro solista. Siirtokuvan kuivuttua se jää ,krakeloituneeksi. Vielä siirtokuvan tumma väri liukenee, musta,sininen, ihan pikkasen ikävästi kansallisuus tunnuksen valkoisen tähden alle muun muassa.
Olen ollut käyttämättä siirtokuvan pehmentimiä ja laittanut sarjan loput siirtokuvat Pienoismallin lakattuun pintaan paljon onnistuneemmin. Painanut siirtokuvia, laittamisessa käsipaperilla varovasti ilmat ja vedet pois alta.Jälkeen päin Humbrolin Decal Fix näyttää ehkä tasottavan,kuivuneet micro setillä jo laitetut siirtokuvat.

-1985 julkaistut sarjan omat siirtokuvat eivät tarvitse siirtokuva pehmentimistä kuin ehkä humbrolin decal fix. Jos jotain pehmennintä voi? laittaa.Toisten valmistajien siirtokuva pehmentimisistä en tiedä.
Kyllä tähän asti on ollut kivaa Monogramin Phantomin kanssa ja rupeaa näyttämään hyvältä.Micro Liquid decal film/vanhojen siirtokuvien korjaus aineella olen kokeillut ensimmäistä kertaa ,Italerin siirtokuvien vahvistamiseksi ettei ne repeä ja hyvin ovat pysyneet siirtokuvat kasassa.Monogramin siirtokuviin ei ollut tarvinnut Liquid decal filmiä laittaa.
T-72 on saanut päälleen maalia, korostuksia ja reilusti kulumia. Vähän korjauksia maalipintaan ITKK:ssa ja tykissä, sekä telojen värin parantelua, niin sais laittaa sivupanssarit kiinni ja ensimmäisen Johnsonkerroksen. Oon varsin tyytyväinen halpisruiskulla saatuun maalikerrokseen

Pöydällä on jo melkein kokonaan kasattuna T-38, mutta tänään yhtäkkiä iski, ilmeisesti uutisten myötä kauhea kutina päästä tekemään Pohjois-Korealaista rautaa, joten Kuivalaiselle vei tie. Nyt tuossa pönöttäisi Trumpeterin 1/35 T-55 mod. 1958, jota tänään pitäisi aloitella. :)

Nikkarointikärpänen puri pahemman kerran.