Pienoismallit.net

Spray maalaus?

Onkos kukaan kokeillut ihan tavallista spray maaleja malleihin? onko tullut hyvä loppu tulos vai kannattaako mielummin ostaa malleille tarkoitettua maalia? itsellä on sellanen ongelma kun pari mallia tarvitsisi alumiini maalauksen mutta pensselillä se ei oikein tule sopivan hyvä vaikka kuinka käyttää tinneriä ja en omista ruisku härveleitä niin mieleeni juolahti jospa tavallisella sprayllä se onnistuisi?
Tässä ketjussa aiheesta. Ihan joka viesti ei ole aiheesta mutta lue koko ketju ja poimi jyviä…

www.pienoismallit.net…ko_spraylla_maalaaminen/?hl=spray%2Cmaalaus&total=31&offset=0
Spraymaalia tulee käytettyä lähinnä pohjamaalauksessa joskus. Siihen tarkoitukseenhan on olemassa esim. Tamiyan ja Mr.Surfacer-spraymaalit. Spraymaaleissakin on eroja ja joissakin purkeissa on niin huono suutin, että räkii helposti. Spraymaalilla voi kuitenkin saada ihan hyvä pinnan, jos ostaa kunnon maalia, ts. halvalla ei saa hyvää.
Sukellappas Haku -toiminnan ihmeelliseen maailmaan;). Löytyi spray-sanalla 413 osumaa, joten vastauksen löytänet sieltä
www.pienoismallit.net/haku/spray/
Itse olen maalaillut harmaalla spray pohjamaalilla malleja ja hyvin on toiminut, Alumiiniväriä en muista nähneeni kuin kuumakestomaalina, hopeaa kylläkin.. Pohjatyön merkitys korostuu metalliväreillä maalattaessa, pienetkin virheet näkyy valmiista pinnasta. Suosittelen edullisen ruisku+kompurapaketin hankkimista harjoitteluun, niin tulokset tulevat olemaan varmasti paremmat.
Kannattaa tosiaan haeskella Haulla, löytyy aika paljon juttua. Spraymaalaus ei ole mikään uusi juttu malleissa, varsinkaan automalleissa. Tässä on muuten Thunderboltti maalattu spraylla, ihan rautakauppaspraylla siis. Iskee varmaan aika lähelle omaakin konetta sulla? www.pienoismallit.net/galleria/malli_3097/?hl=thunderbolt
Kiitos vastauksista
tamiyan spray maaleista ei ole muitakun hyviä kokoemuksia.
itse maalaan yleensä kaikki autot ja moottoripyörät mastonin spraylla, se mastonin spray on vähän muita kalliimpia mutta se ei ruiki niin ku fin srpayn maalit.