Pienoismallit.net

Ketutusketju

Avasin viime viikolla ostamani Airfixin 1/72 Grumman Widgeonin laatikon. Laatikon kansitaide on todella kaunista nähtävää - siinä virtaviivainen kaunis lentovene kiihdyttää meren pinnasta ilmaan aallot vaahdoten.

Sitten kun laatikon avaa, niin sitä vaahtoa tursuaa lähinnä suusta ja melkeinpä kyyneleet puskevat silmistä poskille - koska laatikko sisältää kaameita 1960-lukulaisia muovikikkareita. Kikkareista "mikään ei sovi mihinkään" ja nyt kävi niin, että osien sovittelun jälkeen laatikko sisältöineen lensi roskikseen. Kauan mun pinnani kesti, mutta ei se kestä ikuisesti. Noh, eipä ollut rahallisesti mikään iso menetys.
Siirtokuvat otin kuitenkin talteen, koska brittiläisiä kokardeja aina tarvitaan.
^ Juuri tuon takia en osta käytännössä mitään malleja tutustumatta sisältöön tavalla tai toisella, laatikkoon kurkkaamalla tai arvioita lukemalla. Revellin ja Airfixin kohdalla etenkin ei koskaan voi olla oikein varma paljastuuko laatikosta modernia vai stonehenge-kauden kamaa.
Eetu Tahvonen kirjoitti:
^ Juuri tuon takia en osta käytännössä mitään malleja tutustumatta sisältöön tavalla tai toisella, laatikkoon kurkkaamalla tai arvioita lukemalla.
Noh, tämä oli sellainen marketissa tehty heräteostos. Minä menen mentaalisesti aina aivan sekaisin, kun huomaan jossakin perusmarketissa leluosastolla pienoismallihyllyn! Siinä sitten ostoskärryyn haalitut jauhelihat, perunat, porkkanat ja Karjalanpiirakat ikäänkuin sumentuvat aivoissani - ja yhtäkkiä se naaman edessä näkyvä pikkuruinen, mutta kieltämättä värikäs Airfixin loota saa minut niinku totally menemään out of my mind, tiätsä?
;-)
Kivaahan se on, että välillä on yllätyksiäkin. Vaikka sitten huonoja. Olisi kovin tylsää rakentaa vain hyviä malleja. Sinänsä harmillinen tieto, että tuo Grumman olisi ihan kiinnostava kone, olen joskus katsellut sitä sillä silmällä.

P.S. Eiköhän joku olisi ottanut sen maksutta vastaan ;)
Kalle Rantanen kirjoitti:
P.S. Eiköhän joku olisi ottanut sen maksutta vastaan ;)
Heh, kävin just n. tunti sitten roskista penkomassa ja nyt taas tuo "mallisarja" on minulla tallessa. Loota haisee nyt jostakin ihmeen syystä hieman eltaantuneelta kalalta, mutta eikös tuo aromi sovi merellä toimivaan lentoveneeseen?

Tässäpä se taas nähtiin - on tämä rakas harrastus - vanhat 60-luvun muovikikkareet oli kuitenkin saatava talteen.

Grumman Gosling/Widgeon oli kyllä kaunis lentovene - harmi ettei siitä ole parempaa sarjaa saatavilla perinteisessä 1/72 skaalassa.
Tämä sarja kyseessä? Tosiaan, nätti kansikuva mutta sisältö, no sanotaan kohteliaasti että on ns. "aikansa tuote".
Pisti hymyilyttämään googletin hakusanoilla "airfix widgeon", niin heti ensimmäisenä nettisivuosumana kuvahakutuloslinkin alla oli nettifoorumiketju otsikolla "An Airfix Widgeon (Why? I have no idea)". :D
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Tämä sarja kyseessä? Tosiaan, nätti kansikuva mutta sisältö, no sanotaan kohteliaasti että on ns. "aikansa tuote".
Juu - juuri tuo "aikansa tuote" on kyseessä.
Välillä nämä aikansa tuotteet ovat kyllä positiivisia ylläreitä - kuten viimeksi rakentamani 1/72 Grumman Albatross vuodelta 1957 - kuvat tuosta löytyvät galleriasta.
Tää on niin tätä. Heti kun tulee vähän kiireisempi mallailuprojekti työpöydälle, se vähäkin siisteyden ylläpito häviää ja huomaan nyt että mulla on 100x80cm pöydästä käytössä varsinaiseen työhön 10x15cm…
No ei anneta sen häiritä! :D
Ei jurpi juurikaan… CATzilla iski pöydälle unohtuneeseen "puuhun" www.facebook.com…d=578812372148941&set=a.182343638462485.47486.100000605495113&type
Viimeksi muokattu 15.2.2013 18:51
Humbrolin 209 fluorescent fire orange huomioväri aiheuttaa harmaita hiuksia. Kahteen kertaan vedetty ruiskulla Gnatin ja Vampiren pintaan ja näyttää kuin olisi lähinnä sävytetyllä lakalla suihkittu. Ei auta, huomenna lisää väriä päälle. Varmaan jää kaupan päälle karmeet rajat maskiteipistä :(