Pienoismallit.net

Ketutusketju

Kivat… Olen onnistunut unohtamaan Model Expon sivujen käyttäjätunnuksen sekä salasanan… Nyt en pääse tuonne kilpailijoille -osioon…
Pitäisi AML:n Fiat saada johonkin kuntoon mutta nuo ..tanan fotoetsi-osat… ei tule mitään, kyllä meikä on vanhan kaartin mallareita ( = muovia ). Nyt pitää kai skrätsätä mittaritaulut ym. tilpehöörit. Voi autuutta.
Passatistani menee ajonestolaite uusittavaksi. Ei sen uusiminen kyrsi vaan se hinta. N.1700 euroo kiitos!!
Jaakko Pihlaja kirjoitti:
Raimo Leino kirjoitti:
Kuka onneton keleen tanan lampipolyyppi, ektoplasma, turskauksen turjake, vinkuintiaani, kema-aivoke ja epäkelvotuksen peräpukama on kehittänyt Humbrolin ja Revellin lasisten ohennepurkkien kansisydeemit? Siis tämä onneton "turvakorkki", jota pitää painaa voimakkaasti alaspäin samalla kun sitä yrittää vääntää auki. Ei riitä minun aivoni eikä hauikseni tämän toimenpiteen suorittamiseen. Kyllähän ne aina välillä kauhealla tsägällä onnistuu punnertamaan jopa auki, mutta usein sitten taas ei onnistu.
Ja vaimo taas nauraa selän takana, että "onpas rentouttava harrastus".

Tukehtukoot korkkeihinsa - minä poraan kohta korkista läpi!
Ja samaa sarjaa ovat myös ne humbrollin uudet nesteliimapullot. Tietysti sillä erotuksella että niiden korkissa on se miltei talon maalaukseen tarkoitetun pensselin kokoinen suti jolla sitä liimaa pitäisi saada tarkasti annosteltua. Tämän ratkaisinkin niin, että kaadoin liiman vanhempaa mallia olevaan liimapulloon ja tarkemmissa liimauksissa käytän vanhaa 4/0 pensseliä.
Itse koin eilen tuollaisen Raimomaisen "rentoutumishetken", kun koitin avata Humbrolin lasipullossa olevaa kirkaslakkaa. Siinä siirtyi lapsenlapsille asti muutama mielenkiintoinen Suomen kielen ilmaisu, joiden olemassaoloa en vielä itsekään tiennyt. Jollain ihme munkilla sain putelin auki mutta olin jo heittämässä sitä piha-asfalttiin toisen kerroksen parvekkeelta.
Joskus jotaa vuollessani on sormet ja veitsi ottanut osumaa ja loppu tuloshan on selvä sormen päät auki ja kirvelee ja pakottaa. Joskus myös lipesi askarteluveitsi kädestä putosi lattialle pystyasentoon törröttämään pottuvarpaan ja viereisen väliin… todellinen läheltä piti tilanne. Kaikkein inhottavin tapaturma ol kun maalin ohenne purkki kaatui ja sen jälken lattialla ja pöydällä oli lätäköt maalin ohenninta sitä oli sitten kiva pyyhkiä pois kun hajut/käryt oli mitä oli.
Tuli aikasemmin päivällä failattua taltan kanssa: keski- ja etusormeen kaks nättiä parin sentin pitusta ja ihan tarpeeks syvää haavaa. Ihmetteken edelleen miten sain kumpaankin sormeen osumaa…

Mallailu nyt vähän aikaa tauolla. :/
Viimeksi muokattu 15.4.2010 14:57 +
Kidutusta katsoa hienoja malleja netistä, kun ei oo itsellä mahdollisuus juurikaan mallailla. Kuume nousee, kuume nousee…
Loctiten luokaton ja täysin epäonnistunut pikaliimaa liimaa kyllä sormet ja muut mitä ei pitäisi. Koita tässä sitte lentokoneeseen takilointia vääntää. Täytyy käydä ostaa eri firman pikaliimaa.
Viimeksi muokattu 15.4.2010 14:57 +
jarno törmänen kirjoitti:
Loctiten luokaton ja täysin epäonnistunut pikaliimaa liimaa kyllä sormet ja muut mitä ei pitäisi. Koita tässä sitte lentokoneeseen takilointia vääntää. Täytyy käydä ostaa eri firman pikaliimaa.
Kuulostaa tutulta… älä osta Kiillon siveltimellä varustettua pikaliimaa, se ei liimaa edes sormia, ainakaan nopeasti.
jarno törmänen kirjoitti:
Täytyy käydä ostaa eri firman pikaliimaa.
Once you go Zap, you never go back.