Pienoismallit.net

Ketutusketju

Pitää nyt oikein tehdä lista asioista jotka tällähetkellä ketuttaa:

1: sairaus. Joku harmillinen tauti, joka haittaa eloa, muttei kuitenkaan oikeuta kun yhden päivän sairaslomaan.
2: Raha, tai pikemminkin seen puute.
3: "juu, elikkäs"
4: Oikenkirotus. javälimekrit
5: Huonot youtubevideot, joita minulle väkisin näytetään.

Niin ja lisätään listaan vielä:

mistsais jtain siistei pienoismali autoi ostetuuuu????1!!!! kupitäs niinku päästää rakentaa!!!! niinku!
Viimeksi muokattu 19.1.2010 16:55
Pauli Pippola kirjoitti:
Ymmärrän tuskan. Ei aina vaan kiinnosta, jouda tai edes halua katella niitä mitä "väkisin" tuputetaan. Ja siinä pitäs jossain välissä keretä jotain rakentelemaanki. Liimapurkin ku saa käteen nii puhelin soi tai joku tyrkkää jonkun videon katottavaks. >:[
Vähä nyt harmittaa kun näytöstä laukes taustavalo. Onneksi huushollista löytyi kuitenkin yksi vanha ja varma kuvaputkinäyttö ja pm netin selailu voi jatkua.
Janne Herajärvi kirjoitti:
Pauli Pippola kirjoitti:
Ymmärrän tuskan. Ei aina vaan kiinnosta, jouda tai edes halua katella niitä mitä "väkisin" tuputetaan. Ja siinä pitäs jossain välissä keretä jotain rakentelemaanki. Liimapurkin ku saa käteen nii puhelin soi tai joku tyrkkää jonkun videon katottavaks. >:[
Jep, Masentavaa käytöstä. Varsinkin kun 95% niistä videoista on täyttä skeidaa, joissa ainoa mukamastaan "hauska" osa on kiroilu.
Aloitin tänään Puman maalausurakan, pohjathan olin vetänyt siihen jo eilen aamulla joten eikun dunkelgelbiä sekoittelemaan. Onnistui hienosti, vielä kulmiin samaa väriä hiukan tummempana ja näytti oikein nätiltä. Valmiina camon vetoa varten… Sekoittelin vihreän ja mielestäni sain hyvän seoksen, aloin ruiskuttaa pintaan kapeaa viirua koska kyseinen kaavio miellytti eniten silmää.

Kappas, ruiskuun tuli häiriö ja tuli sellainen splättitarraa muistuttava kuvio. Kun olisin lopettanut siihen ja tehnyt vaikka uuden mikstuuran, mutta kun ajattelin että no "tehdään sitten toisen kaavion mukaan jossa raidat olivat leveämpiä". Lopputulosta katsellessa yritin huijata itseäni ja ajattelin että "kyllä siellä kentälläkin on ruiskut tukossa olleet kun on maalia ohennettu ties millä ojavedellä yms". Sitten ajattelin että ei hitto, ja sekoitin pienen satsin keltaista ja yritin kuivasivelyllä korjata kuviota. Epic fail.

Lopulta löysin itseni käsienpesualtaan äärellä kumihanskat ja hammasharja kädessä, Vallejon airbrush cleaneria mallin pintaan ja vihreä pois… V:llä alkava Suomalainen kirosana mielessä tasaisin väliajoin. Onneksi malli on kasattu jokseenkin suoraan laatikosta eikä mitään mikroskooppisia etsiosia ollut tulilinjalla, pari mukana tullutta hilpettä irtosi jotka voi korvata sarjassa olevilla muovisilla osilla.

Vakavasti mietin palaamista haiseviin, vaikkapa Humbrolin maaleihin. Tai sitten on vaan vedettävä pensselillä nuo camot joissa on kapeaa/vaativaa kuviota. Tai ehkä vaan harjoiteltava enemmän johonkin hukkapaloihin.

Taidan jokatapauksessa pitää loppuillan taukoa koko hommasta…

Ai niin, unohdin myös avaimet kotiin kun lähdin aamupäivällä kävelylenkille…
Viimeksi muokattu 22.1.2010 18:53
Pitkähkön haaveilun jälkeen hain vihdoin bilek:in uudelleenpakkaaman airfixin Westland Whirlwind koneen. En tiedä miten tämänhetkistä fiilistä kuvailisi? Sarjasta puuttuu siirtokuvat, noin puolet osista valmiiksi irti valurungoista ja muutama osa jopa rikki. Ylipäätäänkin malli on valultaan aivan hirveä, saumat irvistelee ja yksityiskohdista ei ole tietoakaan. Ja tämä oli nettilähteiden perusteella vieläpä ihan ok-malli ja huomattavasti parempi kuin muut mittakaavan (1:72) versiot konetyypistä. Voi keleen kele!!
Aleksi Puro kirjoitti:
Pitkähkön haaveilun jälkeen hain vihdoin bilek:in uudelleenpakkaaman airfixin Westland Whirlwind koneen. En tiedä miten tämänhetkistä fiilistä kuvailisi? Sarjasta puuttuu siirtokuvat, noin puolet osista valmiiksi irti valurungoista ja muutama osa jopa rikki. Ylipäätäänkin malli on valultaan aivan hirveä, saumat irvistelee ja yksityiskohdista ei ole tietoakaan. Ja tämä oli nettilähteiden perusteella vieläpä ihan ok-malli ja huomattavasti parempi kuin muut mittakaavan (1:72) versiot konetyypistä. Voi keleen kele!!
Special Hobby on tullut pelastava enkelinä ja julkaisee(julkaissut jo?) 1/72 upouuden Westland Whirlwindin.
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Special Hobby on tullut pelastava enkelinä ja julkaisee(julkaissut jo?) 1/72 upouuden Westland Whirlwindin.
Kiitoksia vinkistä, täytyykin katsella tuota sitten. Ja noin täydennyksenä tuohon, julkaisevat ilmeisesti sekä fighter, että fighter/bomber rakennus-sarjat. Nämä ilmesty( i )vät nyt Tammikuussa ja maaliskuussa tulee "different whirlwinds" setti, missä taitaa olla molemmat versiot.
Viimeksi muokattu 23.1.2010 08:52
1. Windows Vista
2. Windows XP
3. F-Secure
4. Pakkaset ja autot ~vm. 2000=> (vanhoista autoista tajus sentään jotain, + ne tuntu kestävän pakkasta huomattavasti paremmin)

Kumpi ois parempi, cp+linux vai Mac?
t:Epätoivoinen
Petri Manninen kirjoitti:
Kumpi ois parempi, cp+linux vai Mac?
t:Epätoivoinen
Minä puhun Macin puolesta, luotettava ja yksinkertainen eikä minulla ole tullut ko. merkin kanssa näiden kahden käyttövuoden aikana minkään näköistä ongelmaa.

Tällä hetkellä ketuttaa olla kipeänä, olen lojunut viimeiset kaksi viikkoa kotona mononukleoosin, eli kansanomaisemmin sanottuna ns. pusutaudin kourissa. Kuumetta 41 ja puoli ja joka paikka kipeämpänä kuin koskaan.