Pienoismallit.net

Mallit ulkomailta

Terves

Mistä ulkomailta tilaatte pienoismallinne? Hintaluokka? Toimitusaika? Itse tilaan www.luckymodel.com -sivustolta. Tämä sijaitsee Hong Kongissa. Hintaluokka PALJON halvempaa kuin kotimaassa, noin puolet. Toimitusaika on noin 1,5 viikkoa. Tältä sivustolta saa (melkein) kaikkea mitä mallailussa tarvitseekaan. Kaikkia merkkejä, Tamiyaa, Revelliä, AFV clubia, Italeria, Trumpeteria…Kaikkea

E: En nyt tiedä menikö oikeaan osioon
Ulkomailta tulee tilattua lähinnä euroopan sisältä, eli aviationmegastore:sta, modun:ilta ja misterkit:iltä, hinnat Suomen ja Japanin hintojen välillä, mutta ei tarvitse pelätä paketin jäämistä tulliin. Ja toimitusajat viikosta kahteen.
On tullut tilattua Luckymodelilta, Modunilta ja jenkeistä Sprue Brothers Models kaupasta. Kokemukset pelkästään positiivisia.
Ulkomaisista kaupoista olen käyttänyt näitä:
moduni.com
modelhobbies.co.uk
squadron.com
luckymodel.com
hobbyterra.com
Tähän asti homma on toiminut kaikilla oikein hyvin.
Ulkomailta oon tilannut vaan kerran, Hobbylink Japan:ista (hlj.com). Hinnat jäi alvin jälkeenkin halvemmaksi kuin suomessa. Tuli melko nopeasti, lähti tulemaan melkein heti kun tuotteet ilmesty varastoon.
Kaikki mallit olen ostanut ulkomailta Ebayn kautta.Englannista valtaosa, myös Kiinasta, Usasta ja Kanadasta.
Suunnitteilla olisi tilata Hiroboylta, Engelsmanneilta vajaa 120 eurolla automalleja. Kyllä siinä niitä on pari, mutta säästä varmasti sen viiskymppiä : )

Jotenkin kuvittelin vielä pari viikkoa sitten, että ko. kauppa olisi ollut Japanissa tai Hong Kongissa. Mistä lienee että olen senkin taas keksinyt, luultavasti nimestä.
Viimeksi muokattu 12.5.2008 15:18
luckymodel, moduni, hiroboy, 1st hobby model, hobbyeasy, blastmodels, KFS, modell trucks and parts… Hyvien ja toimivien kauppojen lista on melko pitkä eikä kaikkia tähän edes muistu mieleen. Lisäksi useita yksityisiä ja "puoliammatimaisia" kauppiaita eBayssa ja tällä palstalla on tullut tutuksi.

Mielenkiintoinen kokemus oli tilata Alanger USA:lta, siis jenkeistä. Mallien hinnat ja postikulut olivat mielestäni poskettoman halpoja joten tilasin läjän itäkalustoa. Kuukauteen ei kuulunut mitään eikä sähköposteihin vastattu, kunnes uhkasin yhteydenotolla Paypaliin, Paketti tuli pikana kolmessa (!) päivässä meren yli, maksaen melkein sisältönsä verran postimaksuissa. Alanger USA maksoi toki tuon postituksen lisäkulut. Hauskinta oli, että kun olin saanut paketin, firmasta tuli meiliä, että olenko saanut paketin. Vastasin että olen saanut sen ja kaikki on ok, kiitos vain. Neljän päivän päästä oli samanlainen paketti uudestaan postissa, samoilla kalliilla postimaksuilla…! Kysyin että mitäs pojat meinaatte, vastaukseksi sain että voit pitää ylimääräiset mallit. Ulkomaisilla keskustelufoorumeilla olen antanut sittemmin itselleni kertoa etten ole ainoa jolle on käynyt vastaavanlainen "joulu". Lopputulos oli siis se, että kun maksoin n. 40 taalaa malleista ja 9$ posteista, sain 80 dollarilla tavaraa ja postimaksut maksoivat firmalle 37$! Kauppa se on joka kannattaa vai…?

Tässä vielä pari linkkiä aiheesta… Joillain ei ole ollut yhtä hyvä tuuri ko. yrityksen kanssa.
cs.finescale.com/forums/3/759079/ShowPost.aspx#759079
www.modelgeek.com…=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=81129&page=1

Jos olisin lukenut nuo tarinat ennen tilaamista, en olisi uskaltanut tilata.
Viimeksi muokattu 12.5.2008 17:28
Haha! Aivan uskomaton tuo J Pokin tarina. Pitääpi joskus testata tätä..
Tervehdys kaikki pienoismallien rakentajat.

Täällä Itä-Suomessa mallien hankkiminen jää usein joko Hesan reissulla siskon luo tai sitten ulkomailta hankkimiseen. Itse olen hankkinut ulkomailta tilatut mallit Belgiasta osoitteesta www.modelkits.be/index.htm. Itse olen ollut tyytyväinen kyseiseen yritykseen. Postimaksut ovat "yleis eurooppalaista" tasoa. Valikoima hyvä ja monipuolinen. Kannattaa käydä katsomassa sivut.

Ari