Pienoismallit.net

Maalit

Tässä kun olen kasaillut, kironut vapiseviä käsiä pikkuhommissa niin olen pelkästään maalaillut revelin maaleilla niin mitäs muiden valmistajien maaleja muut suosittelisi? Ainakin olen huomannut että maalin ohentamiseen revelin oma tinneri ei ole läheskään niin hyvä kuin rakennuskemian lakkabenssiini.
Vaikkei Humbrol kuulukaan maailmassa huippuvalmistajien kastiin, niin ovat Revellistä aimo harppaus parempaan. Uudet Kiina-Humbrolit tuppaavat kuulemma olemaan ongelmallisia. Hyvänä puolena myös saatavuus, joka ei kuitenkaan ole ihan Revellin luokkaa.
Jos käytössä on ruisku voi Xtracolorin maaleja suositella varauksetta. Huonona puolena taas saatavuus, ainoa Suomessa on Martin K-valinta Helsingin Aleksis Kiven kadulla.
Seuraavat kokeiltavat itselläni ovat WEM ja Model Master.

Akryyleistä kertonee joku asiasta jotain tietävä enemmän.
Niin joo unohtu tohon kirjoittaa yksi juttu että sattuipa eilen yksi yllätys kun maalailin B-26 lentokonetta ja aloin laimentaa yhtä maalia tinnerillä ja kuinkas ollakkaan se muuttui jotenkin silmänräpäyksessä isoksi klimpiksi kun laitin siihen tinneriä. Taisi maali olla jotain ihmeellistä mutta kun kumminkin ne maalit tuli revelin mallin mukana niin sitä vähän ihmettelin.
Olen käyttänyt Lifecolorin akryylejä hyvällä menestyksellä jo jonkin aikaa ja suosittelen niitä lämpimästi. Eivät haise, sävyvalikoima on kattava ja paranee koko ajan, ohentaminen ja työvälineiden pesu sujuu pelkällä vedellä (ruiskuhommissa olen käyttänyt etenkin lakkojen kanssa valmistajan omaa ohennetta, varmuuden vuoksi).

Maaleja myyvät ainakin Aviation Shop ja Combat Models, ja molemmat ovat Expossa paikalla, eli ei muuta kuin ostoksille. Henk koht en koskisi mihinkään Revellin tuotteeseen, joitakin fiksumpia malleja lukuunottamatta..