Pienoismallit.net

Korisarja polystyreenistä?

Joo elikkä suunniteilla olisi ford mustang, ja siihen polystyreenistä uusi korisarja. Onko kellää kokemusta tällaisesta hommasta?? Kokeilin myös hakua ja huomasin että osumia oli liikaa minulle. Että pistäkää kokemuksia.
Ei ole kokemuksia, enkä usko että ihan heti aloitan moista urakkaa. Eihän se vaadi kun riittävästi referenssikuvia kyseisestä korisarjasta (ellet suunnittele itse valmistumisen edetessä) ja reilusti rakennusmateriaalia. Ja kärsivällisyyttä.

Helmalevikkeet saattaisin tehdä hieman paksummasta levystä leikkaamalla sopivat palat ja muotoilemalla sen jälkeen joko viilalla, dremelillä tai hiomalla.

Puskurit ois luultavasti viisain tehdä samalla periaatteella, leikkaamalla levystä sopivan muotoisia paloja, joita sitten liimailisi päällekäin, jotta saa halutun muodon puskurin ulkopintaan. Loput muotoilut kitillä ja hiomalla.

Edelleen kehotan surffaamaan myös tuolla www.fcma.fi foorumilla, siellä kun on enemmän näitä automallareita liikkeellä.

Mitään oikotietä onneen ei ole varmasti tässäkään tapauksessa, kovaa "työtä" vaatii vain. Vaikka harrastus onkin.
Aivan Ford Mustangista en osaa sanoa, mutta Fordien rakentelijoita täältä löytyy. Ainakin allekirjoittanut ja JJ Hilska ollaan askarreltu vanhojen Fordin kuorma-autojen parissa, soveltuvat tekniikat lienevät aika pitkälti samat. Jos markkinoilta löytyy sopiva kori, jota muokkaamalla pääsee haluttuun lopputulokseen, ei muuta kun saha laulamaan. Jos korin joutuu tekemään itse, ensin kunnon piirustukset, sitten korin muodot masteriin, josta tyhjiömuovaustekniikalla koripalat.
Joo kiitos vinkeistä!