Pienoismallit.net

Kysymysketju lentokoneista

Juha Tähtinen kirjoitti:
Millä konetyypillä lensi ensimmäinen Romanian ilmavoimien toisessa maailmansodassa kaatunut hävittäjäohjaaja, ja kenties vielä pilotin nimi ?
No jos se ei ole IAR 80, niin sitten se on Mersun 109. Tä?
Ei ole elikkä inte, sanoo ruåtsalaanen. Lisää yritystä vaan.
Ei osunut, valitan.
Jepulis, Pertti ratkaisi. 23.6.1941, adjutant aviator Anghel Codrut, He 112 , "musta 12".
Pirskatti, tekis mieli vastata mutta taidan odottaa, tämä menee muuten Pertti-Juha kaksinpuheluksi…
fi661 pertti kirjoitti:
Siispä; oliko Islannilla lainkaan hävittäjälentäjiä ? Jos oli niin missä ja millaisella menestyksellä..? pertti
No ainakin Islannissa syntynyt Thorsteinn Jonsson oli Royal Air Forcen hävittäjä-ässä. Muita nimiä ei tule ainakaan minulta.
Thorleinn "Tony" Jonsson, RAF ja 8 ilmavoittoa.

Thorsteinn se etunimi oli tietenkin, muisti teki tepposet. Osuttiin näköjään kessun kanssa päällekkäin.
Viimeksi muokattu 21.4.2008 15:42
Minä kun olen vain res. alikersantti niin annetaan herra kersantin kiskaista seuraava…
Juha Tähtinen kirjoitti:
Minä kun olen vain res. alikersantti niin annetaan herra kersantin kiskaista seuraava…
Nyt pukkaa niin paljon kiireitä "oikeissa töissä", joten luovutan suosiolla kysymysvuoron Juhalle.
Viimeinen koskaan kaksitasolla saavutettu ilmavoitto, alasampujan sekä uhrin konetyypit, kansallisuudet ja päivämäärä ?? Plussana ilmavoiton saavuttajan nimi… Taitaa olla helppo mutta menköön näin alkuviikosta.