Pienoismallit.net

Titanic

Moro

Piiiitkän tauon jälkeen olisi tarkoitus aloittaa mallien kasaaminen.
Malliksi olen valinnut Titanicin. Ai miksikö… noh, syy löytyy profiilia selaamalla ;)

Mutta itse asiaan!

Malleja on tullut vastaan muutama. Eli valmistajat vaihtelevat ja tietysti mittakaava.
Onko antaa suosituksia kyseisen laivan osalta? Kaipaisin mielelläni melko isoa laivaa, eli Revell 1:570 on ollut yksi vaihtoehto. Sitten on Academyn, sekä Revellin 1:400.
Onko eroja valmistajan suhteen? Entä kuinka paljon mittasuhdetta muuttamalla tuosta 570:sta 400:n, tulee yksityiskohtaisemmaksi?
Hakusessa on siis mahdollisimman paljon kivoja pikku yksityiskohtia sisältävä paketti.

Vastauksia odotellen
Laivoista en tiedä mitään, mutta haluampa auttaa tässä asiassa:

Selailin nettiä ja löytyi tällaisia:

www.titanic-titanic.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=1624
www.titanic-model.com
Itselläni on tuo 1/570 Revellin Titanic kesken , eikä siinä detaljit ole mitään huippuluokkaa , kansi-osien sopivuus runkoon on myös kyseenalaista , joutuu tekemään jonkin verran töitä , että ne istuvat paikoilleen . Kaikki ikkuna-aukot porasin siitä auki , että saisin siihen hivenen ilmettä .
Potkurien ja peräsimen kohdistukset ovat aivan surkeata luokkaa , siinä pitää jo käyttää styreeniä ja kittiä , että saa ne virheet korjattua .

Olikohan Academyn malli , en nyt muista , mutta johonkin malliin saa myös todella näyttävät syövyte-osatkin .
Minä ottasin työn alle Minicraftin 1:350 mittakaavaisen mallin. Mutta yksityiskohdat kannattaa siinäkin ehdä etsiosilla. Gold Medal models tekee niitä, varmaan muitakin löytyy. Kaiteet, penkit kannella, mastojen tikkaat, nostureiden yksityiskohdat jne. Nämä tekisivät mallista todella upean.
Minulla on tuo minicraftin malli koottuna ja on laadukas. Tosin kannattaa hommata siihen nuo etsiosat. Tosin itselläni ei niitä ole.
Kirjoitin juurikin tuonne:
www.pienoismallit.net/keskustelut/2680_halukkuutta_ulkomailta_tilaamiseen/
tuosta gold medal models sivustosta. Tarvitsisin sieltä etsit, mutta tilaaminen on ongelmana.
Tiedustelin loppuvuodesta TM Hobbysta ja he sanoivat toimittavansa White Ensign Modelsilta noita Titanicin Gold Medal-osia. Kun aikoinaan tilasin itselleni, otin riskin ja lähetin puntia kirjekuoressa. Hyvin toimi ja etsit tuli parissa viikossa!

Mikähän tuon 1/350 mallin saatavuus nykyään on? Muutamaa senttiä lyhyempää 1/400 näkee kyllä.
HLJ:stä voisin tilata josta löytyy myös nuo gold medalin etsit. Aika suolainen hinta vaan niillä näyttää olevan siellä:

www.hlj.com/product/PITGM4009
Kuivalaisella näyttää olevan Eduardin Titanic-etsejä 1/400 mittakaavaan. Niissä ei tosin ole tavaraa gold medalin veroisesti.

Runsaita Titanic-etsejä on myös Tom`s modellilla. Muistaakseni Kuivalaisen Martti kerran olisi luvannut hoitaa tilauksen, kun kyselin.
Harrasteesta näyttäisi saavan Minicraftin 1/350 Titanicia etsisarjalla varustettuna
R.M.S TITANIC DE LUXE VERSION WITH 1:350 130.00
ETCHED DETAILPARTS
Tuosta ei tosin ilmene kenen valmistajan etsit siinä on.

- ja myös ilman etsejä hintaan 99,-

www.harraste.fi
Mulla on revellin titanic(1:570) siihen runkoon sen mustan yläpuolelle pitäis laittaa sellanen kulta raita, niin tiedättekö miten sellasen voi laittaa?