Pienoismallit.net

Bilteman maaliruisku

Eihän nuo liittimet mikään ongelma ole tämänpäivän maailmassa… Myyhän jos jonkinlainen "Karvakäsi" pizzaa ja pneumatiikan liikkeitä on kohtuullisesti, jopa "Takahikiällä". Itse ruisku ei ole kovin tasokas, mutta kyllä sillä yksivärisen mallin maalaa… Halpa kopio Badgerista…
Ensiksi:olen lukenut viestit täältä jotka koskevat noita Bilteman halpis ruiskuja 10-20 40€ hintaluokassa.Mutta nyt haluaisin kysyä Käyttäjien kokemuksia/vinkkejä.
Myös kokemukset Badgerin suht halvoista ruiskuista kelpaavat.
Tähän saakka itse olen maalannut lähinnä pensseli systeemillä mutta nyt alan sitten kokeilemaan ruiskusysteemiä.Rakennettavat sarjat ovat:
Trumpeter P38 Lightning 1/35,Italeri M977 HEMMT 1/35 sekä Fine Molds Millenium Falcon 1/72.Kiitos
Viimeksi muokattu 15.6.2012 14:29 +
  • Siirretty tämä uutena keskustelunavauksena kirjoitettu viesti osaksi tätä jo olemassa olevaa samaa aihetta käsittelevään keskusteluun. Tomi Mynttinen
Bilteman ruiskusta (noin 50€ versio vuosi pari sitten?) ei ainakaan negatiivista sanottavaa. Hyvin on toiminut! Se alasäiliöinen painepullokäyttöinen 10€ vehje lensi roskiin kahden maalausyrityksen jälkeen…
En kyllä itse pitänyt Bilteman ruiskusta ei se huono ollut, mutta hyvin karkeatekoinen, mutta kyllä sillä alkuun pääsee. Badgerin ruiskuista on ainoastaaan kokemusta Velocitystä ja mitenkähän sen sanoisi, ettei loukkaa ketään herkkänahkaista noh suoraan sanoen tyypillinen made in america tuote. Ei tahdo kestää suuttimet ne on jotain tosi pehmeää metallia ja kuluvat käytössä tosi nopeasti. Jostain syystä Tamiyan ruisku kestää käyttöä aivan mukisematta 1 ½ vuotta ollut käytössä eikä ole ollut mitään vikaa Badger rupesi nikottelemaan jo kuukauden käytön jälkeen. Ostin hiljattain Iwatan HP-C+: n ja se on kyllä hintansa arvoinen. Maaleina ovat pelkästään vesiohenteiset maalit. Badger on myynnissä jos jotain kiinnostaa samoiten bilteman kompressori "punainen paholainen" vedenerotin + paineensäädin letkuineen. Loppu meni nyt asian vierestä pahoittelut tästä.
Tänään kävin Biltemassa ja huomasin että sinnehän oli tullut kahden uuden kaksitoimisen ruiskun lisäksi myös myyntiin 1,8 metriä pitkä kangaspäällysteinen paineilmaletku jossa on kummassakin päässä 1/8 tuuman sisäkierre. Letku näyttää sopivan ainakin suoraan Bilteman "punaisen pomppian" ja vanhan Bilteman kaksitoimisen ruiskun välille.
Tämä Bilteman uudessa paketissa oleva, alle 22 egee maksava ruisku näyttää olevan ainakin päällisin puolin ihan sama peli, kuin vanhempi viidenkympin ruisku, joka sekin on käytössä osoittautunut vähintäänkin hintansa väärtiksi. 22 egee on jo todella kilpailukykyinen hinta! Ostin saman tien yhden vararuiskuksi!

Airbrush-kynäruisku

t. Mikko
On se vanha viidenkympin ruiskukin vähän muuttanut muotoaan:
17372

Tuo linkittämäsi halvempi voisi olla sama mitä Motonetistä löytyi joku aika sitten about samalla hinnalla.