Pienoismallit.net

Uusia Suomi-malleja tulossa

KimmoR kirjoitti:
Niitinviilaajien tuomiota odotellessa…
Niin, kommentoisiko huomaamansa erheet, jotta tieto olisi kaikille käytettävissä vai jäisikö tutkijan kammioonsa hiljaisuudessa hihittelemään virheitä ja odottelemaan rakennettuja malleja arvosteltavaksi? Kommentti jotenkin kannustaa olemaan hiljaa asiassa ja siksi valitsemaan jälkimmäinen vaihtoehto. Ei sillä, että minulla olisi mitään aiheeseen sanottavaakaan ollutkaan.
Peace, Men!

Haluan tulkita tuon enemmänkin avunpyynnöksi, kuin provokaatioksi.

Onhan Viku sentään Pyhä Suomiaihe, ja siihen kajoaminen toki edellyttää, että joku Guru antaa Zenin ensin:)

T:Ville H
Parastahan on toki jälkikäteen päästä huuteleen virheet ja kuinka paska malli on. Hyvä talvisodan viku siit tulee. Korjatkoot ne jotka jaksaa ne virheet joita ei ollu tiedossa kun sarjaa tehtiin.
Tunnistan itseni niitinviilaajaksi tietyssä aihepiirissä, mutta kykenen myös tekemään malleja suoraan laatikosta välittämättä yksityiskohdista juuri lainkaan. En ymmärrä mistä tämä provosointi ja keskustelu edes kumpuaa! Jokainen rakentakoon tyylillään. Ja aiheeseen liittyen…itse olen ainakin sairaan kiinnostunut siitä, jos joku kykenee ja haluaa jakaa löytämänsä tiedon mahdollisista mallisarjan puutteista/vast.
MikkoHeikkinen kirjoitti:
Parastahan on toki jälkikäteen päästä huuteleen virheet ja kuinka paska malli on. Hyvä talvisodan viku siit tulee. Korjatkoot ne jotka jaksaa ne virheet joita ei ollu tiedossa kun sarjaa tehtiin.
Uskon että riittävän hyvä malli tulossa. Ainakin nämä Kiina-Vikut ovat minusta laatumalleja. Odotellaan kuka tekee sitten näihin irtotelat.
Nyt vaan asiallinen tiedonvaihto käyntiin. Maailma ei varmasti huonontunut, kun saatiin Suomi-malli, muttei se varmasti ole täydellinen, niinkuin mikään malli ei ole. Vickerseistä ei ole valtavasti valokuvia eikä hyvää referenssimateriaalia minun tietääkseni. Ihan toinen tilanne kuin Sturmien osalta. Itse postitin tänne yhden mielestäni oivan referenssikuvan, jota en aiemmin ollut nähnyt, ja olipa siinä pari kysymystäkin. Mallin ongelmista on kiinnostavaa tietää; jokainen päättää, rakentaako niistä huolimatta, eikä siinä ketään tarvitse haukkua. Ja valmiita malleja arvostellaan aina kohteliaasti, niin kaikilla on hyvä mieli.
Jaakko Lehtovirta kirjoitti:
Nyt vaan asiallinen tiedonvaihto käyntiin. Maailma ei varmasti huonontunut, kun saatiin Suomi-malli, muttei se varmasti ole täydellinen, niinkuin mikään malli ei ole. Vickerseistä ei ole valtavasti valokuvia eikä hyvää referenssimateriaalia minun tietääkseni. Ihan toinen tilanne kuin Sturmien osalta. Itse postitin tänne yhden mielestäni oivan referenssikuvan, jota en aiemmin ollut nähnyt, ja olipa siinä pari kysymystäkin. Mallin ongelmista on kiinnostavaa tietää; jokainen päättää, rakentaako niistä huolimatta, eikä siinä ketään tarvitse haukkua. Ja valmiita malleja arvostellaan aina kohteliaasti, niin kaikilla on hyvä mieli.
Aihetta tuntevat mallarit ovat olleet valmistajaan yhteydessä.
Tullut tiedustelu Gnat Suomen ilmavoimien tunnuksin, GN-112 ja GN-113 www.hannants.co.uk/product/SH72419?result-token=RllHZ
AZ:ilta on tullut Curtis Hawk Suomen tunnuksin: www.hannants.co.uk/product/AZM7655?result-token=gGMTQ