Pienoismallit.net

Emek-rekat

Voi veljet,
Muistetaan, että TomiM tarjoaa tämän palvelun meille rakkaudesta harrastukseen ja toimitaan me sitten niiden rajoitusten mukaan joita Tomi (tosin meitä kuunnellen) laatii. Jokainen meistä voi halutessaa perustaa oman palvelun tarjoamaan julkaisu/keskustelukanavan haluamillaan säännöillä :)

Mallailuterveisin Jari
Näyttää olevan niin, että mitä pidemmäksi ketju kasvaa, sen kauemmaksi alkuperäisajatuksesta joudutaan. Mielipiteiden vaihto lienee tervetullutta, mutta… Kuten jo kirjoitinkin, olisi tällainenkin eo. mielipiteidenvaihto parempi hoitaa livenä, kirjoitettu sana näyttää painavammalta. Tosin suuri osa näistäkin kommenteista olisi jäänyt tulematta pyöreän pöydän ääressä.

Kuten Jari tuossa yllä kirjoitti, toimikaamme täällä tämän sivuston sääntöjen (ei välttämättä sinänsä rajoitusten) mukaan.
Heh juu mistä olenkaan jäännyt taas paitsi kun olen rakentanut kiivasti pienoismallia noin 65 tuntia viikon aikana. No joo tuosaa Armagedon BP 44 panssarijunassa on varmasti pientä mitta viehettä, niin olkoon sitten vaan koottavaa tullut tehtyä. Niin ja ihan vaan huvikseni sen väänsin. Sääntöjä kunnioittaen en siitä tänne kuia laitakkaan.
On kyllä hauskaa luettavaa. :) EI tätä ketjua kukaan toivottavasti tosissaan ota. :) EIköhän lopeteta tämä turhan vääntäminen ja noudateta sivuston sääntöjä.
Meinasi jäädä tosi hauska keskustelu huomaamatta :-D Tosiasiassa pienoismallin voi rakentaa ihan mistä vain, lopputuloksen määrää rakentaja.
Moro!

Löysin vanhan Emek-autoni varaston kätköistä. Ollut varastossa varmaan 15 vuotta ellei enemmänkin. Malli siis Emekin tekemä Scania 142H-täysperäyhdistelmä. Perävaununa kolmiakselinen kärry ja vetoauton ohjaamo makuuhyttimallinen. Kuormatilojen Kyljissä teksti "pressurekka".

Onko kellään tietoa tarkemmin, minä vuosina tätä mallia on valmistettu?
Heheh, melko hauskaa luettavaa… Mun mielestä kanssa mallin voi rakentaa ihan mistä vaan, esim tuo Eero Kumannon Emek-rekoista rakennettu auto on täysin pienoismalli, mun mielestä ainakin… Kyllähän sen voi tehdä vaikka Buragon metalliautosta muokkaamalla, tai niin kuin itse tein yhden, vanhasta Hot Wheels autostakin saa ihan kivan näköisen. Itse rakensin Mercury Cougarin hottentotti-tyyliin. Siis Hot Wheels auto, jonka maalasin ja tein roiskeläpät+sivuputket ja perän nosto tietysti, sisustaa parannellen ym… Ihan jees tuli. Tässä olis kuva edestä ja tässä kuvassa näkyy nuo USA lippuiset roiskeläpät… Kyllä mä totakin jo voin sanoa pienoismalliksi…!
heh…oli hauskaa luettavaa tää topikki…mutta joo olen itse sitä mieltä,että on noi emek rekat pienoismalleja siinä missä revellit ym semmoset…ja voin kertoa,että itsekkin noita rakentaneena niin on tuo emekki paljon haastavampi rakentaa kun ruvetaa siitä tekemään oikeaa pienoismallia…askartelet siihen itse kaikki pikku osat mitä siinä ei ole valmiina…mutta joo kumminkin kiva niitäkin on tehdä.itse rakentelen emekkejä,italerin malleja ym vastaavia…hetki sitten sain käsiini hellerin valmistaman scania lbs 141 mallin ja sitä pitäis nyt ruveta tekemään :)
jyri hiipakka kirjoitti:
mutta joo olen itse sitä mieltä,että on noi emek rekat pienoismalleja siinä missä revellit ym semmoset
Lainaus:
on tuo emekki paljon haastavampi rakentaa kun ruvetaa siitä tekemään oikeaa pienoismallia…
Eikö nämä kaksi asiaa ole ristiriidassa keskenään?
Puutunpa minäkin tähän keskusteluun. Jokainenhan päättää itse mitä rakentaa, ja mistä rakentaa. Itse olen tehnyt Emekkiläisten pohjille jotakin yhdistelmiä, lähinnä päällirakennekokeiluja- sivulle kaatavia hakekaappeja, ketjupurkukoreja yms. Suomalaista raskasta kalustoa mallaaville lähtökohtaa helpottaa se, että Emekin auto on jo valmiiksi täysperäveturi jossa akseliväli on kohdallaan. Kun vetäjää ei tarvitse jatkaa eikä lisätä akseleita, siitä saa vankemman alustan sellaiselle korille, jolla ei voi kannattaa osaa rungon rasituksesta. Mitoiltaan ja ulkonäöltään autot ovat mielestäni niin oikein, että kyllä niitä pienoismalleiksi voi sanoa. Yksityiskohtiahan SAA lisäillä, jopa itse scratchina tehtyjä… Täysin eri asia on sitten se, istuvatko ne jonkun tietyn sivuston sääntöihin. Jos eivät, on niitä turha sinne yrittää työntää. Piste.