Pienoismallit.net

Desert storm 30v ryhmärakentelu

Pasi Ahopelto kirjoitti:
Jean Forsberg kirjoitti:
Hyvä! Eli mukana! Tuota F-15 keissiä en tiedäkään, jos jollain tietoa on niin käsi ylös.
F-15C ampui alas Hindin alas kahdella AIM-7-ohjuksella 7. helmikuuta (Randy May). Tämä oli ainakin aikoinaan epävarma, koska helikopteri ammuttiin alas pilvipeitteen läpi, eikä lentäjä nähnyt maalia. Tästä liikkui huhu, että kyseessä olisi ollut auto.

Lisäksi F-15E "ampui" alas helikopterin 13. helmikuuta 1991. Miehistönä Richard Bennett ja Dan Bekke. Aseena tonnin painoinen laser-ohjattu GBU-10-pommi ja kohteena siis matalalla lentänyt helikopteri. Pommi räjähti maassa, mutta riittävän lähellä helikopteria.
Tätä jälkimmäistä keissiä muistelin. Jonkin nettiversion mukaan F-15:n asemestari (tai mikä se nyt onkaan) olisi saanut jollain ylimaallisella Amerikkalaisella Ammattitaidolla pidettyä tähtäyslaserin liikkuvassa hekossa, jonka avulla pommi olisi osunut kopteriin, mutta todennäköisemmin on käynyt juuri noin, että pommi on räjähtänyt pinnassa tarpeeksi lähellä hekoa…
Petri Manninen kirjoitti:
Yksi ehdotus lopetuspäivän siirtämisestä on tullut. Mitäs sanoo muut?
Epäilen, että minulle tulee aikatauluhaasteita ja niitä tuppaa yleensä tulemaan vähän kaikille. Toisaalta en ole mitenkään vakuuttunut siitä auttaako rakenteluajan pidentäminen oikeasti asiaan. Ainakin itse olen aika deadline-motivoitunut.
Tätä jälkimmäistä keissiä muistelin. Jonkin nettiversion mukaan F-15:n asemestari (tai mikä se nyt onkaan) olisi saanut jollain ylimaallisella Amerikkalaisella Ammattitaidolla pidettyä tähtäyslaserin liikkuvassa hekossa, jonka avulla pommi olisi osunut kopteriin, mutta todennäköisemmin on käynyt juuri noin, että pommi on räjähtänyt pinnassa tarpeeksi lähellä hekoa…
Tarkisin tämä, ja osuma oli helikopteriin. WSO oletti ensiksi, että helikopteri on maassa, mutta tajusi sen lentävän kun huomasi pommin menneen sen läpi. Jos tuo ei olisi riittänyt, niin räjähdys viimeisteli ilmavoiton.
Yksi ehdotus lopetuspäivän siirtämisestä on tullut. Mitäs sanoo muut?
Mulle käy mikä vaan. Ehdin todennäköisesti tuohon helmikuun loppuunkin mutten vastusta päivämäärän siirtoakaan.
Mullekin sopii alkuperäinen lopetuspäivä, mutta jos joku tarvitsee enenmmän aikaa niin en vastusta.
Voisin yrittää rakentaa pitkään kellarissani lojuneen Airfixin vanhan 1/72 A-7 Corsairin. Nyt täytynee ruveta tutkimaan löytyykö sopivia siirtokuvia.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Epäilen, että minulle tulee aikatauluhaasteita ja niitä tuppaa yleensä tulemaan vähän kaikille. Toisaalta en ole mitenkään vakuuttunut siitä auttaako rakenteluajan pidentäminen oikeasti asiaan. Ainakin itse olen aika deadline-motivoitunut.
Hyvin sanottu. Pidetään tuo 28.2. tavoitteena, omasta mielestäni olisi jotenkin sopiva päivämäärä, kun täsmäisi itse Aavikkomyrskyn loppumiseen. Jos sitten loppumetreillä vaikuttaa, että useammalla osallistujalla on ihan vähää vaille valmis, niin katsotaan sitten jatkoajan tarpeellisuutta uudelleen.
Tulevana weekendinähän omaa mallia vois alotella jo muiden töiden ohessa.
Voishan tuota kokeilla. Huonosti olen kyllä pystynyt malleja viimeistelemään ryhmisten puitteissa. Oma tahti on sen verran hidasta. Hyllyssä on kuitenkin Matchboxin Buccaneer, jonka voisi tehdä suoraan boksista. Korkeintaan uudet siirtokuvat ja mahdollisesti jotain kuormaa siipien alle.
Tästä lähdetään: