Pienoismallit.net

Tarrojen tulostaminen pienoismalliin- paperiarkki

Onko kukaan tehnyt pienoismalliin logoja tarroilla ja osaako kukaan suositella jotain hyvää tarrapaperia jolle saisi itse tulostettua tarrat hyvin?

Minun pitäisi tehdä logot pienoismalliin, jota käytetään messuilla. Mallia pidetään myös kädessä. Siirtokuvat tuntuvat vaurioituvan helposti tällaisesssa käytössä, jolloin tarrat voisivat sopia tarkoitukseen paremmin.

Kokeilin tarrojen tulostamista tälle Epsonin paperille (Linkki), jolloin tarrat tulostuivat ihan ok mutta paperi on matta-versio, jolloin tarrat näyttävät liian paperisilta/halvoilta.

Osaako kukaan suositella jotain tiettyä tarrapaperia, joka voisi toimia tarkoituksessa?
M Kangas kirjoitti:
Minun pitäisi tehdä logot pienoismalliin, jota käytetään messuilla. Mallia pidetään myös kädessä. Siirtokuvat tuntuvat vaurioituvan helposti tällaisesssa käytössä, jolloin tarrat voisivat sopia tarkoitukseen paremmin.
Lakka päälle, niin kestävät käsittelyäkin!
[/quote]

Lakka päälle, niin kestävät käsittelyäkin!
[/quote]
Kiitoksia vinkistä. Itse olen ihan aloittelija näiden kanssa, joten osaatko sanoa mistä noita siirtokuvakalvoja kannattaa tilata ja mitä lakkaa niiden päälle kannattaa laittaa. Jossain keskusteluissa mainittiin Kuivalainen (sisu models) ja Tietonikkarit mutta en löytänyt kalvoja heidän nettisivuilta.
Ostin ainakin itse pari viikkoa sitten siirtokuvakalvon Sisumodelsilta. Kannattaa soittaa, ja kysyä suoraan liikkeestä, ellet pääse käymään paikan päällä.

Lakkaamisesta löytyy useitakin keskusteluja tältä forumilta, mutta peruskaavana on, että siirtokuvien alle tulee kiiltävä lakka (parantaa siirtokuvien tartuntaa), siirtokuvien päälle uusi kerros kiiltävää ja sen päälle lopullinen lakkakerros (joka voi olla muukin kuin kiiltävä).
Tsekkaa hobby paint'n stuff! hpns.eu/shop/
Siellä ainakin näytti olevan siirtokuvakalvoja.
Hei.

Jos kestävyys on isoin kriteeri, niin yksi vaihtoehto on tulostaa kuva tai logo ohuelle hyvälaatuiselle tulostuspaperille, leikata se muotoon ja sitten kuumalaminoida se tarrapohjaiseen laminointitaskuun. Tämän jälkeen tarra leikataan jättäen hieman reunoja jotka pitävät laminaattipinnat kiinni toisissaan. Näitä löytyy himmeänä ja kirkkaana. A5-A4 koossa, myös henkilökorttikoon tarralaminaatteja löytyy. Erilaisia paksuuksiakin on tarralaminaattimuoville tarjolla.

Tarrayritykset tekevät myös tarroja tilauksesta ja heidän kauttaan saa myös todella ohuita tarroja.
Nykytekniikoilla taitaa tarrojen hinnatkin olla kohtuutasolla.

AJ.
Kiitokset kaikista vinkeistä!

Pistin muutaman siirtokalvon tilaukseen HobbyPaintShopista niin testailen saanko tehtyä siirtokuvia itse ja saisinko lakkaamalla ne hieman paremmin kiinnitettyä. Ajattelin myös kuitenkin tilata vielä jonkinlaista tarrapaperia testiin Amazon.de kautta kun uskon että tarroillakin saan tehtyä ok näköisiä logoja. Suomessa tuntuu olevanhuonosti saatavilla erilaisia A4 kokoisia tarra-arkkeja. Aikaisemmin tilasin logotarroja testiin RCTarra:lta ja ne olivat riittävän hyviä mutta pienoismallin logojen koot on muuttunut jo muutamaan kertaan, joten olisi paljon helpompi jos pystyisin tekemään tarrat itse. Pienoismallissa puhutaan ns. teollisesta pienoismallista joten sen ei tarvitse olla aivan yhtä hieno kuin pienoismalliharrastajien tekemät mallit.