Pienoismallit.net

Revell-neulaliiman tukkeutuminen

Tämä keskustelu on lukittu.

poistettu
Viimeksi muokattu 12.1.2013 18:35
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Ei liimoja käytetä kittinä vaan sitä varten on omat pakkelit;)
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Niin, ja emalimaali. :P
Eipä teistä paljon hyötyä ole.
Pitänee laittaa seuraavaan tilaukseen jotain muuta merkkiä.

Esim. Jägermeisteriä.
Heikki Honkanen kirjoitti:
Ei liity aikaisempaan keskusteluun

…Mutta ongelma kyseisen liiman kanssa kylläkin.
Mistä johtuu että purnukka kerää painetta sisäänsä?
Yritä siinä sitten mitään liimata kun paskaruutta sabotoi joka sauman.

Sieltä sitä pystyasennossakin tulee monta minuuttia ja hermo menee.
Efekti siis sama kun jos puhaltaa pillimehupurkkiin - paine työntää tavaraa pihalle itsestään.
Olen itse huomannut saman asian,jos neula on ollut tukossa. Neulan avaamisen jälkeen liimaa sitten tulee melko holtittomasti ulos. Olen suunnannut neulan ylöspäin ja puristanut putelin kylkeä niin kauan,että liimaa ei enää tule. Tämän toimenpiteen jälkeen ei ole ollut ongelmaa…

ps:Vaikka Jägermeister ihan hyvää ainetta onkin,niin ei siitä liimaksi ole…:)
Veli-Matti Sivonen kirjoitti:
Olen suunnannut neulan ylöspäin ja puristanut putelin kylkeä niin kauan,että liimaa ei enää tule. Tämän toimenpiteen jälkeen ei ole ollut ongelmaa…
Tuotakin on tullut yritettyä, ja se auttaa hetkellisesti.
Muutaman sauman jälkeen tai toisinaan vasta päivän parin päästä tekee samaa.
Pari kuukautta sitten oli tukossa, ei avaamisen jälkeen ollut mitään ongelmaa, temppuilu alkanut vasta viimeaikoina.
Kun availette niitä tukkoisia neuloja niin IRROTTAKAA se neula purkista. Kaverilla oli nimittäin huono tuuri ja koko liimapurkki pamahti käsiin kun se poltti sitä auki
Matias Turunen kirjoitti:
Kun availette niitä tukkoisia neuloja niin IRROTTAKAA se neula purkista. Kaverilla oli nimittäin huono tuuri ja koko liimapurkki pamahti käsiin kun se poltti sitä auki
Ei sitä purkkia pidä kuumentaa vaan sitä neulaa:P No joo, huono vitsi.
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Matias Turunen kirjoitti:
Ei sitä purkkia pidä kuumentaa vaan sitä neulaa:P No joo, huono vitsi.
Ei täällä mikään kaasu haise…
Tuo sytkyllä kikkailu on kyllä ihan klassikko :) Itse teen kyllä avaamisen jostain syystä sytkärillä, vaikka ohut metallilankarulla pöydällä on… Tosin edelleen ja varmaan aina on tuossa oikean jalan reiden sisäsyrjässä sellainen noin seitsemän sentin arpi muistona viime kesäisestä, kun pullo keräsi neulaa kuumentaessa painetta ja turautti palavan liima-suihkun suoraan syliin… Noin sentin päähän "munaskuikeleista…" Joten parhaimmillaan lienee tuo kuumentaminen siis joko jo perheellisille, naimisissa oleville, tai tällaisille yli kolmikymppisille jolloin "munastsuikelot" eivät ole enää käyttötavaraa :D "Ehe ehe…"
Ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään, että kuumennan neulaa kun se on pullossa kiinni… :D
Antti Lappalainen kirjoitti:
Ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään, että kuumennan neulaa kun se on pullossa kiinni… :D
Sie oletkii viel nuori mies ;)