Pienoismallit.net

Revell-neulaliiman tukkeutuminen

Tämä keskustelu on lukittu.

Mitä ihmettä? Näin pienestä jutusta näin pitkäkestoinen hössötys… huh huh. Onhan sitä jo moneeeen kertaan täälä sanottu, että pidä se nokka puhtaana ja purkki pystyssä, niin ei mene tukkoon. Ja jos menee, pölli tulitikkuja. Aamen?
Joo, ihmettelin itsekkin että miten yksinkertainen ketju elää näinkin pitkään. Jokainen sanoo saman asian.
Nooh, tuleepahan asia selväksi kaikille Revellin neulaliimoja ensimmäistä kertaa kokeileville.

Sääntönumero
1. Pidä liimapurkki pystyssä
2. Tunge neulaan rautalanka/kitarankieli/muuta sälää
3. Pidä lähettyvillä stendari
4. Jos ei kiinnosta purkin pystyssä pitäminen ja silloin tällöinen neulan kuumentaminen niin heitä roskiin koko purkki ja osta jotain muuta "parempaa" liimaa.

Näillä selvitään. :)
Viimeksi muokattu 8.1.2008 14:46
Käytän neulan tukkona kitarankieltä. En muista kielen paksuutta, mutta on juuri reijän paksuinen. Ei mene tukkoon, ja jos menee niin avaamiseen käy sama kieli.
Itse olen kuorinut vanhoja pussinsulkijoita kun niissä on oikeen ohut rautalangan pätkä sisällä. Niillä saa helposti tökättyä tukkiutuneen liimaneulan auki.
Miten Tomi on, voisikohan tämän jo lukita ? Näillä neuvoilla luulisi elämän jo Revellin kanssa sujuvan… : )
Minulla tuppaa tuo revellin neulaliima menemään tukkoon, joten olisko kellään vinkkiä miten sen saa taas auki?
Minä käytän pihtejä ja tulitikkua tai sytkäriä.
Sytkärillä saa parhaiten.
Eli siis hehkutat neulan auki?
Tavallaan. Sytkäri/tulitikku sytyttää sen liiman tuleen ja se haihtuu sieltä neulasta. Kannattaa irrottaa se neula siitä liimapullosta toimenpiteen ajaksi, ihan vain kaikiksi varoiksi. Siksi juuri pihdit.