Pienoismallit.net

Revell-neulaliiman tukkeutuminen

Tämä keskustelu on lukittu.

Voi ristus, mitä valittamista yhdestä liimapurkista! Ja pliis: käyttäkää niitä isoja kirjaimia ja välimerkkejä!
Revellin neulaliiman tuppi kannattaa heittää menemään ja korvata se ohuella metallilangalla, jonka työntää puoliksi sisään neulaosaan aina liimauksen lopuksi. Ei mene takulla neula tukkoon. Pakastinpussin sulkijoissa on juuri sopivan paksuista metallilankaa, muovikuori vaan pois ja metallilangan päähän joku pieni sykkyrä, jottei vahingossa mene koko lanka sisään liimapurkkiin.
Tekniikkalaji;)… liimattuanne Revellin neulaliimalla jotain, kääntäkää se "neula" ylöspäin ja puristakaa pulloa niin, että neulassa oleva liima tulee pois ja puristamalla tulee vain ilmaa. Säilyttäkää sen jälkeen tässä asennossa eli neula ylöspäin. Ei ole tukossa enää hän..:D
Itselläni on tuo Revellin neulaliima aina pystyasennossa, mutta silti se menee tukkoon. Vaan eipä se kauheeta ole aina tulitikulla kuumentaa neulaa/sulattaa tukos. Mielestäni ihan hyvää liimaa.
Höh. Mulla ei ole muuta ongelmaa ollut, kuin että kerran olen joutunut kynttilässä polttamaan auki. Ja jää se putki aina silloin tällöin kiinni siihen korkkiin, mutta olen aina vetäissyt sen sormilla siitä irti. En ole nähnyt mitään syytä vaihtaa sitä liimaa pois.
Mä käytän sitä revellin neula liimaa eikä oo mennyt vielä tukkoon. Auki oli kyllä vaikea saada aluksi räjähti melkein koko säiliö käsiin, mutta nyt toimii taas. Kannattaa kopsutella sitä pöytään varovasti niin liima alkaa tulla ulos neulasta, on se musta muuten ihan kätevä liima.
Nuo tukokset on hyvinkin pieni vaiva verraten siihen että liima toimii mainiosti ja mikä parasta, saatavuus on loistavaa jopa kehäkolmosen ulkopuolella. (Löytyy lähes jokaisesta isommasta marketista) Tukoksien avaaminen esim. ohuella rautalangalla ottaa aikaa n. 3 sekuntia ja tulppaan kiinni jääneen putken saa irti useinmiten sormilla, pahimmassa tapauksessa pihdeillä. Tulitikulla yms. välineellä putkea avatessa kannattaa putki irroittaa pullosta ja muistaa ettei suuntaa sitä missään nimessä silmiä kohti. Lämmitettäessä saattaa nimittäin sylkäistä aika vauhdikkaasti liimaa ulos pillistä!
mulla ne menee tukkoon yleensä ekan kerran jälkeen mutta kuten 250 kertaa sanottu rautalanka, stendari tai nuppineula ja onkelma hanskassa :P
Jos löytää jostain nuppineulan, joka on tarpeeksi ohut mahtuakseen (nuppia lukuunottamatta) kokonaan neulan sisälle, kannattaa sitä ruveta käyttämään korkkina korkin tilalla. Ei mene tukkoon enää ikuna.
Itse olen tökkinyt tukokset pois CCCP(!) mallisilla nuppineuloilla. Pitäkää purkin neula ylöspäin asennossa ei mene tukkoon.