Pienoismallit.net

Leopard 2a6 Italeri hukkunut osa.

Voiko jostain tilata uusia osia, kun minulta hukkui tykinputken ja tornin yhdistävä laatta, johon tulee tähtäin päälle. Malli on kokua 1:35. Oon alottanut vasta mallailun.
Itse sain korvaavan osan Italerilta itseltään ilmaiseksi, kun lähetin heille sähköpostia. Tässä tilanteessa tosin mallissani oli valuvika jonka takia osa puuttui kokonaan, mutta luulisin että heiltä voi pyytää varaosia. Postituksessa toki kestää jopa kuukausi.
Kiitoksia vastauksesta! Näin tein ja kirjotin heille sähköpostia. Toivotaan parasta, että saan puuttuvan osan. 🙂✌🏻
Jos mallari on malttamaton tai on kiire, niin mallari väkertää osan jostakin käsiin osuvasta styreenipalasesta tai malliliikkeestä saatavana olevista polystyreenilevyistä ja tangoista.
Tämä tietenkin jos osa ei ole älyttömän vaikea tehdä. Tekemällä oppii.

On vielä yksi tapa, tee piirustukset osasta ja tulosta osa 3D tulostimella. Tulostuspalveluita on joissain kirjastoissa tai kerhoissa ja kaupallisia palveluitakin on. (Tosin Italerin Leopardin saa varmaan kaupasta halvemmalla kuin mitä osan teettäminen maksaisi?)

Tämä kaikki vaatii hieman harrastuneisuutta.
Tässä linkki ulkomaan kielellä jossa opastetaan tekemään tai ainakin innostamaan tekemään mallien osat itse.

Vaikka linkissä esitellään kaikenlaisia hienoja työkaluja, jos mallari on luova, niin perustyökalut riittävät.

www.themotormuseuminminiature.co.uk/scratch-building.php

AJ.