Pienoismallit.net

Vesikko 1/72 Special Navy

Tänään aloitin työstämään Vesikkoa. Olen tehnyt myös Revellin U-vene VIIC 1:72 mittakaavassa.

On vähän kaksijakoiset tunnelmat kitistä. Ulkoisesti runko oli ihan ok, mutta sisällä hirveästi viilattavaa ja poistettavaa.
Myöskään figuureita ei tullut mukana, saati edes 1:72 kokoista Suomen lippua mikä on jopa kansikuvassa…

Muovi haisi aika öljyiseltä ja oli paljon puhdistettavaa.

Kiva kun tehdään Suomi malli, mutta laadullisesti kitti ei ollut omaan silmään kyllä kauhean hyvä, näin paljon laivoja tehneenä.
Viimeksi muokattu 5.2.2020 23:49
Hyvää settiä, mutta voisiko nuo referenssikuvat laittaa jonkin muunkin kuvahostauspalvelun kautta jakoon (esim. Imgur)? Meinaan PM.netin galleria pienentää kuvat aika armotta.
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Meinaan PM.netin galleria pienentää kuvat aika armotta.
Eikös tohon ole muutos tulossa? Kun gallerian kuvien minimikokoakin kasvatettiin, vaikka nykyisellään näytetäänkin muka "liian pienenä"? Kuviahan on pyydetty maksimiresoluutiolla, että sitten jossain vaiheessa ne näytetään käyttäjällekin isoina.
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Hyvää settiä, mutta voisiko nuo referenssikuvat laittaa jonkin muunkin kuvahostauspalvelun kautta jakoon (esim. Imgur)? Meinaan PM.netin galleria pienentää kuvat aika armotta.
En ryhdy vääntämäään kuvia muualle. Sitä paitsi käsiteltävä mittakaava huomioiden, ei mielestäni ole tarvetta suurempiin kuviin (Madsenin aseen pituus 1/72 = 27 mm).
Mitä mieltä muut ovat Vesikko kitistä ? Ite en ole oikein tyytyväinen laatuun.
Muutenkin hintaansa nähden olisi odottanut enemmän.

Nyt vasta saanut rungon kasattua ja aika paljon yhteensopivuusongelmia saumojen kanssa jo nyt…

Eipä tarvitse Special Navyn tuotoksia enää uudestaan ostaa.
Kannattaa varmaan käydä ostammassa toisenlaista kittiä jos nykyinen kitti ei toimi?
Juha K kirjoitti:
Kannattaa varmaan käydä ostammassa toisenlaista kittiä jos nykyinen kitti ei toimi?
🤣
En löytänyt Vesikko-kittiä, joten käytin Tamiyan-kittiä Vesikon rakennussarjaani. On hyvä käyttää yhtenäistä ja tarkoituksenmukaista kieltä kirjoituksissä ilman turhia lainasanoja. Pysyy teksit ymmärrettävänä maallikollekin. Ja itse Vesikkoon, onhan se pettymys vuosien odotuksen jälkeen. Sarjalta odotettiin paljon ja paljon jää uupumaan. Itse ihmettelen sitä että vedenpoistoaukkojen ja muiden vastavien reikien taakse rungossa ei tule mitää vaan mallista näkee läpi. Onneksi runkoon on tehty muutama korjaus, joskin museoveneen muutama "museolisä" on mallinnettu huolellisesti torniin =) Aseiden puute laittaa myös mietityttämään… tuleeko hinnakas jälkimarkkinasetti samalta valmistajalta paikkaamaan tuon puutteen.
Jari B. Miettinen kirjoitti:
En löytänyt Vesikko-kittiä, joten käytin Tamiyan-kittiä Vesikon rakennussarjaani. On hyvä käyttää yhtenäistä ja tarkoituksenmukaista kieltä kirjoituksissä ilman turhia lainasanoja. Pysyy teksit ymmärrettävänä maallikollekin.
Kitti ei ole uusi keksintö, mutta nosti taas päätään..

Jari B. Miettinen kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä että vedenpoistoaukkojen ja muiden vastavien reikien taakse rungossa ei tule mitää vaan mallista näkee läpi.

Näyttäisi itse ottamieni kuvien perusteella siltä, että ennen veneen remonttia, myös aidosta näkyi läpi. Uudemmissa kuvissa noiden aukkojen takana on jotain, mikä peittää näkyvyyden. Sitä en tiedä kumpi on oikein.