Pienoismallit.net

"Puhjennut" takarengas

Minulla on pari kolme vanhaa Revellin 1/8 Harrikka-chpoperin mallia, joista on takarengas "murentunut" pois. Miten moisen vian voi korjata? Onko mistään tilattavissa uusia takarenkaita, vai voiko renkaat ehdä "jotenkin" itse?
Terve, Revell on hiljattain julkaissut uudestaan 1/8 poliisi-harrikan jonka renkaat ovat vissiin samat kuin choppereiden takarenkaat. Revelliltä voinee kysyä josko myisivät renkaita varaosina?
Olen itsekin pohtinut moottoripyörämallin renkaiden tekemistä itse mutta en ole keksinyt mitään kätevää tapaa.
Rautakaupoissa ym. olen katsellut erilaisia kumitiivisteitä jos löytyisi sopivan kokoisia, toistaiseksi ei ole tärpännyt ja mitään yksityiskohtia kuten kulutuspinnan uria tai kyljen merkintöjä ei niissä olisi.
Jos olisi mallikappale niin sen voisi valaa hartsista, ehkä.
T: Juha K
Juha Koskinen kirjoitti:
Jos olisi mallikappale niin sen voisi valaa hartsista, ehkä.
Tätä en ole itse vielä kokeillut, mutta tiedän, että ainakin lekomallailussa monikin on monistanut osan tekemällä sen avulla muotin ja sitten monistanut ko. osan hartsilla muotin avulla.
www.revell-service.de/en/

Tuolla täyttää lomakkeen, kertoo tuon uudelleenjulkaisun koodin ja osanumeron, ja sepustaa, että itsellä vanhan julkaisun malli josta renkaat pilalla, lisää vielä valokuvan. Saattavat toimittaa, itse joskus jonkun osan tuota kautta saanut (ilmaiseksi).
Kiitos vastauksista! Täytyy yrittää tuolta Rewellin kautta "uutta gummia"!