Pienoismallit.net

Ju87D, Jumo 211J

Moi,

Osaisikohan kukaan sanoa mistä löytyisi referenssikuvia stukaan asennetusta Jumo 211J:stä? Pitäisi tehdä kone pellit auki, mutta netistä ei tunnu oikein kunnon kuvaa löytyvän, sellaista missä näkyisi johdotukset ym. detaljit hyvin. Väreistä en uskalla uneksiakaan.
Tässä aluksi pari kuvaa itse moottorista apulaitteineen.

www.deutscheluftwaffe.com…iv/Dokumente/ABC/j/Jumo/Jumo%20211/Jumo%20211%20F%20Faltkarte.pdf

Tuolta sivustolta voi löytyä enemmänkin tietoa ja käsikirjakuvia penkomalla konetyyppikohtaisia dokumentteja.
Kiitos, täytyy penkoa! Pitäisi nähdä vähän miten johdot kiinnittyvät koneeseen ja mitä letkua tuossa härvelissä ylipäätään on.
SA-kuva.fi -sivulta löytyy hakusanalla stuka muutama kuva korjauspajalta, jossa Stuka moottori irrotettuna.
Kiitos vinkistä! Noissa näkyy letkun paikat hyvin. Ja on ainakin oikea moottori. Suurin osa kuvista netissä esittää aiempia moottoriversioita.
Paitsi että ei. Isoina versioina katsottuna nuo eivät esitäkään stukaa, vaan jotain suomalaista konetta. Mietinkin kun on suomalaiset äijät koneen kimpussa.
Heikki Kuusela kirjoitti:
Paitsi että ei. Isoina versioina katsottuna nuo eivät esitäkään stukaa, vaan jotain suomalaista konetta. Mietinkin kun on suomalaiset äijät koneen kimpussa.
Tarkkana!
Jos pyydetään juuri Ju87D 211J:n moottoria auottuna, niin ei laiteta muiden versioiden kuvia tyrkylle;)

yt,
MK
Heikki Kuusela kirjoitti:
Morane Saulnier näyttäisi olevan "Stuka-hallissa".
Nyt täytyy myöntää, että hävettää ja paljon. Katsoin tosi nopeasti kuvat ja kun kuvatekstissä luki Stuka, niin en sen enempää kiinnittänyt huomiota itse kuviin. Moranehan se tietenkin on. Yllätyin itsekin miten sokea sitä voikaan olla.
Kuvassahan viitataan "Stuka"-halliin, ei itse koneeseen, joten kuvatiedossakaan ei ole virhettä.
No kiitos yrityksestä kuitenkin, eihän tämä niin vakavaa ole! :)

Ja itse siis huomasin ensin moottoria katsoessani, että nyt näyttää oudolta, jonka JÄLKEEN vasta huomasin, että eihän tuossa ole myöskään niksautettuja siipiä… Että näin…