Pienoismallit.net

Koirarotu ?

Erään tulevan mallin yhteyteen ajattelin liittää kuvanmukaisen Masterboxin (MB24049) koiran. Koirarodut ovat minulle muutamaa tutumpaa lukuunottamatta hämärän peitossa. Mitä rotua ko. hauva teidän mielestänne edustaa? Omasta mielestäni se muistuttaa eniten labradorin- /kultaistanoutajaa. MB:n ohjeetkin ovat ristiriitaisia. Kannen kuvassa väritys on vaaleanruskea/ valkoinen, mutta maalausohjeissa annetaan väreiksi musta ja valkoinen.

Eiköhän tuo ole labradorinnoutaja, turkki vähän lyhyt ollakseen kultainen noutaja.
Labradoreja on sekä mustia, vaaleita ja tummanruskeita.
Esko Koskinen kirjoitti:
Eiköhän tuo ole labradorinnoutaja, turkki vähän lyhyt ollakseen kultainen noutaja.
Labradoreja on sekä mustia, vaaleita ja tummanruskeita.
Näyttää eniten Labbiksen pennulta. Meidän Labbis oli pentuna just tuon näköinen. Tämän rodun värit ovat vaalea, maksanruskea ja musta. Vaalea on yleisin.
Näyttäisi olevan Chesapeakelahdennoutaja tai sitten metsästyslinjainen Labbis…
Taikka sitten joku söpö ja kiltti sekarotuinen perhenoutaja :)

Ja toki koira voi olla myös seropi ja niissä on värisävyjä aika lailla.
Tässä tämä meidän kaunokainen vähän eri kulmasta kuvattuna :)

No ei mikään noutaja pidä päätä tuolla lailla. Tämä on joku seisoja. Esim vaikkapa Münsterinseisoja.

sites.google.com/site/pieninella/muensterinseisoja
Kiitokset kaikille rodunmäärittelyavusta. Noista vaihtoehdoista löytyy "maalauskaavio" ihan rotukoiralle. Omistaja www.pienoismallit.net/profiilit/3837/kuvat/kuvapankki/kuva_151398/ ei ole mieltynyt sekarotuiseen koiraan ;-). Meillä oli lapsuudessani Immu, joka oli kai ajokoiran ja saksanpaimenkoiran pentu. Kelpo koira. Hyvät muistot jäi. Itse olen kissaihminen.