Pienoismallit.net

Suomen maavoimien MD500:n vihreän sävy

Aion rakentaa Suomen maavoimien Hughes MD500-kopterin (HH-4) 1/48 mittakaavassa. Olisin vielä kysynyt kolleegoilta mikä on kopterin väritykseen käytetty tummanvihreän sävy tai FS-numero. Olen saanut selville, että värin nimi on oliivin vihreä, mutta haluaisin vielä varmistua oikeasta sävystä.

T. Tally-ho
Tally-ho kirjoitti:
Aion rakentaa Suomen maavoimien Hughes MD500-kopterin (HH-4) 1/48 mittakaavassa. Olisin vielä kysynyt kolleegoilta mikä on kopterin väritykseen käytetty tummanvihreän sävy tai FS-numero. Olen saanut selville, että värin nimi on oliivin vihreä, mutta haluaisin vielä varmistua oikeasta sävystä.

T. Tally-ho
Moi,

Itse käytin aikanaan samaan yksilöön Humbrolin sävyä 117.

T. Ari
Ari Paajanen kirjoitti:
Itse käytin aikanaan samaan yksilöön Humbrolin sävyä 117.

T. Ari
Mistä noita Humbrolleja mahtaa nykyään saada?
Mika Kauranen kirjoitti:
KPRT:lta ainakin: kprtmodels.net/brand/28-humbrol
Kiitos infosta Ari ja Mika!
Mika Kauranen kirjoitti:
Miksi käyttää nykyään emaleja jotka A. Haisee B. Siveltimien putsaaminen työlästä ja C. Ei tarvii leikkiä tinnerien kanssa. Akryylit, kun vaan sattuu olemaan kaikin puolin parempia omasta mielestä.
Jean Forsberg kirjoitti:
Mika Kauranen kirjoitti:
Miksi käyttää nykyään emaleja jotka A. Haisee B. Siveltimien putsaaminen työlästä ja C. Ei tarvii leikkiä tinnerien kanssa. Akryylit, kun vaan sattuu olemaan kaikin puolin parempia omasta mielestä.
Eipä noista voi allekirjoittaa kuin tuon ensimmäisen. Ja lisätä voisi kohdan D. Pysyvät taatusti kiinni, myös teippausta poistettaessa!
Ruisku ja siveltimet on huomattavasti helpompi pestä tinnerillä liuotinohenteisten käytön jälkeen, kuin arpoa näistä akryyleistä, milläköhän aineella tämäkin merkki taatusti irtoaa. Tietysti, kun katselee porukan tottumuksia, niin ultraäänipesuri taitaa olla jokaisella :)
Jean Forsberg kirjoitti:
Miksi käyttää nykyään emaleja
Omalla kohdallani: kun niitten kanssa on turannut 30 vuotta niin ohennussuhde löytyy silmämitalla. Sitten kun on jäärä eikä viitsi/halua/jaksa opetella uusia asioita niin "ye olde" Humbrol tuntuu vaivattomalta vaihtoehdolta. Akryylimaaleja käytän myös, mutta niistä puuttuu vielä mukamas joku "onnistumisvarmuus" jonka miellän emaleissa olevan. Tämä on tietenkin vain minun näkemys asiasta.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
best of both worlds- Tamiyan ja Gunzen akryylit tinnerillä ohennettuina :D
Hei. Komppaan Markoa. Käytän samoja aineita, siis pintakäsittelymielessä. Se siitä. Mutta kun katsot valokuvia laitteesta kun laitteesta erilaisissa sää-olosuhteissa, sävyt muuttuvat kummasti. Sateen kastelema pinta poikkeaa kovin auringon paahtamasta. Tarjolla on tänään jo niin paljon eri variaatioita värisävyistä, että kuka sen sitten sanoo, mikä lienee se "oikea"?