Pienoismallit.net

Brewster 239

Antti Lappalainen kirjoitti:
Marko Teerioja kirjoitti:
Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että dokumentit eivät korreloi todellisuuden kanssa. Menneisyyden tutkiminen on todellista taistelua lähdemateriaalien kanssa 😬
Itse asiassa tässä tapauksessa ei ole mitään dokumenttia mikä ei korreloisi todellisuuden kanssa. Sinkkikromaatti mainitaan piirustuksissa ja sitä myös löytyi koneesta.
"Kävin läpi Brewsterin huoltokäsikirjaa ja kyllä siellä sittenkin Zinc chromate mainitaan laskutelineen iskunvaimentimen varren piirustuksessa, laskusiivekkeen käyttösylinterin piirustuksessa sekä hydrauliikkajärjestelmän kokoonpanokuvassa (jossa myös maininta anodisoinnista)." (Tämä tuolta coastal command fortress 1 threadista siis)

Tästä lauseesta sain käsityksen, että huoltokäsikirja mainitsee zinc chromaten vain näissä yhteyksissä. Viittasin siis vain ja ainoastaan noihin kuviin. Muusta käyttämästäsi dokumentaatiosta tai sokumentaation puutteesta minulla ei tietenkään ole tietoa.
Marko Teerioja kirjoitti:
"Kävin läpi Brewsterin huoltokäsikirjaa ja kyllä siellä sittenkin Zinc chromate mainitaan laskutelineen iskunvaimentimen varren piirustuksessa, laskusiivekkeen käyttösylinterin piirustuksessa sekä hydrauliikkajärjestelmän kokoonpanokuvassa (jossa myös maininta anodisoinnista)." (Tämä tuolta coastal command fortress 1 threadista siis)

Tästä lauseesta sain käsityksen, että huoltokäsikirja mainitsee zinc chromaten vain näissä yhteyksissä. Viittasin siis vain ja ainoastaan noihin kuviin. Muusta käyttämästäsi dokumentaatiosta tai sokumentaation puutteesta minulla ei tietenkään ole tietoa.
Aah. Tarkennan, että nämä olivat siis käsikirjan ainoat kohdat, missä mainittiin minkäänlaista pintakäsittelyä. En ole löytänyt muuta dokumentaatiota missä olisi lisävalaistusta asiaan.