Pienoismallit.net

Hakusessa ruiskumaalari pienehköille esineille -suosituksia?

3D-printtaan esineitä muovista, ja ajoittain tulee tarve saada viimeistelty pinta ja mahdollisesti jokin nimenomainen värisävykin. Ensimmäisenä tulee mieleen automaalarit, mutta he ovat erikoistuneet isojen kappaleiden maalaamiseen, mikä tekee pienempien kappaleiden maalaamisesta ehkä kustannustehottoman. Kappaleeni ovat nyrkin ja pään kokojen välissä. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä, kuka tekisi ruiskumaalausta pienempien kappaleiden parissa. Tai jos itse ruiskumaalaat, olisitko kiinnostunut tekemään hiukan lisätienestiä maalaamisellasi?
Mikä ettei, mutta missä maalauksen tulisi taphtua noin maantieteellisesti ?
Markkinoilla on yrityksiä jotka on erikoistuneet kypärien, maalivahtimaskien, kännykänkuorien, polttoainetankkien, julisteiden jne maalaukseen. Suosittelisin kyselemään kynäruiskutaiteilelijoiden foorumeilta tai ruiskuja myyvien taiteilija liikeiden kautta yhteystietoja. hakusanoilla kypärän maalaus, kynäruiskumaalaus jne. Noita kypäriä ja maskeja maalaajia kavereita on suomessa käsittääkseni aika monta.
Jouko Lehtomäki kirjoitti:
Tai jos itse ruiskumaalaat, olisitko kiinnostunut tekemään hiukan lisätienestiä maalaamisellasi?
Jos ajatuksesi oli, että joku mallari voisi tehdä tämän ns. "asevelihintaan", niin aika huono ajatus oli.
Jos joku sen sen tekee, niin ihan epävirallisesti ja ilman kuitteja voi ehkä tapahtua, mutta se menee todellakin kaverin avustamisen ja talkoon piikkiin.
Jos haluat, että menee virallisen tilaustyön mukaisesti, niin varaudu maksamaan kohtuu tuntitaksa kaikkine veroine ja sivutyökuluineen. Niitäkin yrittäjiä löytynee.

yt.
MK
Teen sivutoimisesti 3D -tulosteiden maalaustöitä, olen käyttänyt edellisissä projekteissa spraymaaleja, mutta myös kynäruiskumaalaus ja ruiskumaalaus onnistuu tietyin rajoituksin.
Toimin Jyväskylässä.

Tuolla referenssejä:
drive.google.com/open?id=1jN_Hj4KCZHugB5uWv8cXkp5xPd2e_H-n
Mikä siinä automaalarissa oudoksuttaa. Itse olen nähnyt automaalarin vetävän millin viivaa tuolla isolla auton maalaukseen tarkoitetulla alakannuruiskulla!