Pienoismallit.net

Liima 3D printeille

Osaisiko joku suositella hyvää liimaa 3D tulosteiden (isohkot pienoismallit 40x40x40cm) liimaamiseen?

Olen käyttänyt Revelin neulaliimaa ja Hong Kongin pikaliimaa. Hong Kongin pikaliima toimii suht hyvin, eli aikaa on 2-5 sekunttia asetalla osat kohdalleen ja liima on hieman paksumpaa, jolloin se ei lähde leviämään kaikkialle. Tietyissä tilanteissa tarvitsisin kuitenkin hieman joustavamman liitoksen, jonka voisi jopa saada väännettyä myöhemmin auki.

Onko kellään tiedossa hyvää pikaliimaa, jossa liitoksesta tulisi jopa hieman joustava?

Hong Kongin pikaliima:
www.hongkong.fi…enrauta/liimat/pikaliimat-ja-erikoisliimat/xpert-pikaliima-7-kpl/p/3523601/
Viimeksi muokattu 13.5.2019 18:45
Mistä materiaalista 3D -tulosteesi on tehty?
Tulosteet on PLA:ta ja tarkoitus olisi että niitä ei maalata ollenkaan.
Bostik voisi olla hyvä joustavaan liitokseen. Laadukas 2-puoleinen teippikin voisi toimia.
Itse olen käyttänyt gorilla pikaliimaa, mutta se ei jousta juuri ollenkaan joten ehkä jokin 2K kumiliima voisi olla vaihtoehto, kuivumisaika tosin on hieman pidempi kuin pikaliimoilla.
Miten olisi jokin sikaflexin tapainen, jos sellaista pienemmissä tuubeissa saa? Joustaisi ainakinjonkin verran.