Pienoismallit.net

Junkers Ju-87D Stuka, Kuhlmey

Samaa itse arvelin, että näyttäisi maalin kulumalta. Samaa näkyy muissa kuvissa myös siivissä.
En huomannut katsoa, että ovatko vanhempaa mallia, mutta ainakaan en huomannut sitä uutta tähtäinmallia niissä.
Mielenkiintoinen yksityiskohta on nokkapellin saumassa, josta lähtee alaspäin vaalea juova, ikäänkuin lohkeama tai valumajälki. Se voisi viitata siihen, että alla tosiaan on aavikkovärit, jotka paikoitellen ovat kuluneet esiin.
Viimeksi muokattu 14.9.2019 08:43
Jep. Kyllä ne kuluneita olivat jo tuolloin viimeisetkin versiot koneista. Rudell nyt varmaan hinkkasi ja puunasi konettaan joka lennon jälkeen:). Ei noista tosiaan kovin tarkkaa tietoa ole, kun se osasto koottiin, mistä koottiin. Jää mallarille taas vapaat kädet ja jokunen valokuva josta tulkita…
Ja vielä se, että tietääkseni mikään pienoismallivalmistaja ei ole tuottanut mallia tuolla kupolilla/tähtäimellä. Onko edes millään erityisvalmistajalla? Minä en ole törmännyt ainakaan. Melkoisen näkyvä yksityiskohta kuitenkin. Uusimmassa Trumpeterin 1/24 sarjassakaan ei tuota ole, vaikka tiettyä Kuhlmey-konetta tarjotaan. Siirtokuvat kyllä, mutta konetyyppi väärä. Kaikenlaista…
Kieltämättä aika outoa, ettei mokomaa mötikkää ole mallinnettu. Samaan aikaan valmistajilta tulee jatkuvasti kaikenlaisia what if-tyyppejä jne. No jääpä mallarillekin työtä, kun tekee sen itse. Onneksi sitä ei kaikissa Kuhlmeyn koneissa ollut. Tyyppinähän tuo Stuka on hyvin kiinnostava.
Itse en ole löytänyt SA-kuvista, tai muistakaan vastaan tulleista osasto-Kulhmeyn koneista suomessa, kuin yhden koneyksilön jossa ei ole tuota uudempaa tähtäintä ja sen kupua. Eli kone on S7+LL. Ja valitettavasti kaikki tähän asti julkaistut JU-87 mallit jotka esittävät myöhäisempiä Stukia versioita, niin eipä löydy tuota tähtäintä ja kupua, valitettavasti.