Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Mikko Saarelan muistoryhmärakentelu

Kiitos vastaajille.
Olen samaa mieltä ja eilen olin yhteydessä Borikseen, niin hän lupasi rakentaa Mikon muistoksi vielä toisenkin koneen.
Ilmoittaa sen nimen ja laittaa kuvia ja kertomusta Murometsistä.
Olen vielä yhteydessä Tomiin, että miten saisin koneet tänne Boriksen nimellä. Ellei Tomi vastaile tähän minun kirjoitukseeni.
Viimeksi muokattu 30.1.2019 18:25
Voisinin rakentelussa tuli ilmi vielä tällaisia seikkoja:

Eli pitää lyhentää liian pitkää siipeä ja sitten asemoida siipien väliset tuet alasiipiin ihan eri kohdillle kuin mallisarja ehdottaa. Muuten tuet menevät ihan vinoon.

Silti ei ole mikään este mallin tekemiseksi loppuun.
Voitte lisätä seuraavan mallin.
Tomi Mynttisen lupa ja hän tekee Borikselle "tilaa", niin, että Boriksen toisenkin mallin Tomi laittaa tänne ja kuvia tulee kirjoituksineen perässä
- Model Name = Ilya Muromets” tyyppi “B” Nr 150 “Kievskiy.
- Builder name = Boris Ivanov, Viipuri
- Manufacturer = ICM
- Product code = 17042
- Scale = 1.72
- Year of completion = 2016-2017.
Poistin, koska en osannut lisätä etusivulle tuota mallia
Viimeksi muokattu 31.1.2019 19:08 +

Hommasin apulaitteen Englannista Spadin siipien asettelua avustamaan.
Matti M kirjoitti:
Hommasin apulaitteen Englannista Spadin siipien asettelua avustamaan.
Minä tilasin tuon jigin muutama kuukausi sitten suoraan "sylttytehtaalta", eli Josef Hyzik Models (www.jhmodels.eu). Laite vaikutti paperilla mielenkiintoiselta, mutta käytössä se tuntuu kovasti kevytrakenteiselta.

Muovia ja metallia Nieuportin ohjaamossa.
Moottori alkaa olla maalausta vaille valmis:

Työntötangot oli esitetty sylintereiden runkoihin valettuina levyinä, mutta onneksi mallissa tuli mukana myös tangoton sylintereiden puolikas, johon sai lisättyä paremmat tangot messinkilangasta.

Pitää vielä tarkistaa kuinka paljon tästä näkyy ulos ja pitäisikö lisätä vielä jotain.
Lähden mukaan tähän ryhmään HR Modelsin 1/72 Caudron G.3 koneella.(Suomi kone).
Kauko Suntioinen kirjoitti:
Lähden mukaan tähän ryhmään HR Modelsin 1/72 Caudron G.3 koneella.(Suomi kone).
Hyvä valinta. Ajattelin itsekkin sitä aluksi, mutta päädyin Choroszyn Voisiniin (se ei ehkä ollutkaan niin hyvä valinta)