Pienoismallit.net

Lentokonemalli hukassa

Moikka,

Sain pienenä joskus 80-luvun lopulla lahjaksi lentokoneen rakennussarjan, jonka muistaakseni rakensinkin, mutta lopputuloksesta tuli niin liimainen ja huono että se taisi päätyä roskikseen. Mua kuitenkin nyt jälkeenpäin kiinnostaisi tietää mikä rakennussarja se oikein oli. Kyseessä oli siis matkustajakone, isomman luokan jumbojetti ja mallikin oli fyysisesti melko kookas. Erikoisuutena rakennussarjassa koneen runko oli peräti 6 tai 7 eri palasessa eli molemmat rungon puolikkaat rakentuivat 3 pätkästä, nokka, keskiosa ja takaosa, joiden lisäksi muistelen että pyrstö saattoi olla vielä erikseen. Valurangat olivat harmaat, ikkunat läpinäkyvää. Osia itse runkopalasten lisäksi oli melko vähänlaisesti.

Onko lentokonemallareilla mitään hajua mikä tällainen rakennussarja mahtoi olla? Sarja oli todennäköisesti 80-luvun alkupuolelta. Olen yrittänyt googletella, mutta en ole löytänyt yhtäkään lentokonemallia jossa runko olisi noin monessa palassa. Jos joku tietäisi edes valmistajan, joka on tuollaisia sarjoja tehnyt.
Olisiko voinut olla Hellerin 747? Mittakaava 1:125 tai jotakin sinne päin?
Ainakin Airfixin, Hellerin ja Revellin paketoimassa 1/72 Concordessa runko on monessa osassa.
www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=10493
Ei ollut Concorde. Eikä tuo Hellerin 747:kään. Itse lentokone saattoi hyvinkin että olisi ehkä ollut tuo 747 tai vastaava, mutta Hellerin rakennussarjassa runko näyttäisi olevan vain 4 osassa.

Kyseisessä mallissa rungon osat olivat suunnilleen yhtä pitkiä kaikki: etuosa, keskiosa mihin siivet kiinnitettiin, ja peräosa erikseen.

Sehän tässä kiinnostavaksi tämän tekikin, kun ei ole tullut vastaan yhtäkään lentokoneen pienoismallia, missä runko olisi ollut noin monessa osassa.