Pienoismallit.net

Pienoismallirakentajan käsikirja

Yllätyin eilen Akataamisessa Kirjakaupassa käydessäni, kun sattumalta huomasin mallikirjojen joukossa paraatipaikalla Pienoismallirakentajan käsikirja -nimisen uutuuden. Suurempi yllätys oli kun huomasin kirjoittajan nimen, meidän oma Timo Nyyssönen on kaikessa hiljaisuudessa työstänyt tällaisen teoksen. :)

Kirjan sisältö vaikutti todella lupaavalta: 276 sivua, paljon tekstiä ja laadukkaita kuvia. Valitettavasti en ehtinyt kiireen vuoksi kovin kuitenkaan tarkasti tutustumaan. Kirja jäi tällä kertaa toistaiseksi ostamatta, koska budjetti oli muutenkin jo ehtinyt paukkua sen päivän osalta, mutta on kyllä takuulla pakkohankinta.

Tällaista kirjaa onkin jo pitkään kaivattu, edellinen vastaava suomenkielinen teos kun taitaa olla Pertti Paasin ja Rainer Wiceenin Rakentaisitko pienoismallin 80-luvulta.

Lue lisätietoja kirjasta kustantajan sivuilta ja osta heti omasi.

Kiitos, Timo!
Viimeksi muokattu 29.12.2015 20:05
Perjantaina pitää siis käydä myös kirjakaupassa,linkissä puhuttiin Akateemisesta Kirjakaupasta mutta onkohan teosta ostettavissa myös Suomalaisesta Kirjakaupasta?

Onko kauppakeskus Jumbossa tai Itäkeskuksessa Akateeminen Kirjakauppa siltä varalta jos ei löydy Suomalaisesta Kirjakaupasta?
Tuo pitää käydä katsomassa, tosiaankin viimeisin päivitys on tuolta 80-luvulta.

Akateeminen kirjakauppa on yleensä Stockmannin yhteydessä. Joten en muista onko jumbossa tai Itiksessä kyseinen kauppa. Keskustassa on espan puolella ainakin, tosin olen ollut muutaman vuoden poissa pääkaupunkiseudulta joten tietämykseni nyky tilanteesta voi olla puutteelinen.

Ystäväinen google auttoi, kummastakin kauppakeskuksesta löytyy Akateeminen kirjakauppa.
Sekä Jumbossa että Itiksessä on Akateeminen, tosin valikoimaltaan supistettu versio. Molemmat siis Stockan yhteydessä kuten edellisessä viestissä mainittiin. Mutta jos kirjaa ei hyllystä löydy, tilaaminen onnistuu, toimituskulut kaupasta noudettuna 0€
Menee hankinta listalle. Noita kirjoja kun on lueskellut niin siltä jää aina jotain hihaan. Eniten on juuri harmittnut uuden, suomenkielisen teoksen puute.
Jumbon Stockalle perjantaina suuntaan,samalla reissulla koluan askarteluliikkeet läpi kaikesta mielenkiintoisesta tarveaineesta,kiitoksia kanssamallareille=)
Täytyyhän tuo opus hankkia. Jospa sieltä vihdonkin saisi selville, että mitä kaikkea olen mallarina tehnyt väärin koko elämäni ajan?
Raimo Leino kirjoitti:
Täytyyhän tuo opus hankkia. Jospa sieltä vihdonkin saisi selville, että mitä kaikkea olen mallarina tehnyt oikein koko elämäni ajan?
:D
…ja kuka ensimmäisenä kerkeää opuksen ostamaan kirjoittaa tietysti hetikohta viiltävän analyyttisen arvostelun tänne. eiks je?
Ekku Tarvainen kirjoitti:
Raimo Leino kirjoitti:
Täytyyhän tuo opus hankkia. Jospa sieltä vihdonkin saisi selville, että mitä kaikkea olen mallarina tehnyt oikein koko elämäni ajan?
:D
Mitäs täällä virnuillaan? Minähän olen niin mallarina kuin muutenkin yleispätevänä jäppisenä aina oikeassa ja muutenkin täysin ylittämätön tapaus. Tämän kunniaksi lähdenkin tästä illemmalla rapujuhliin. Täytyy vaan ensin käydä ampumassa muutama rapu, että pääsee niitä sitten paistamaan.