Pienoismallit.net

Junkers Ju-87 D5 s7+DB

No hei kollegat. Vielä vaivaisin teitä kysymyksesellä eli parilla. Mielestäni D5 ei poikennut rakenteellisesti G2 mallista, kun poisluetaan tykit tasojen alla. Oliko oikeasti muita konkreettisia eroja? Olen Trumpeterin D5 rakennussarjaan tilannut Esim. Eduardin Big Ed sarjan, siis sen ainoan eli G2 malliin,enkä ole löytänyt mitään poikkeavuuksia. En ole niitinviilaaja, mutta historialliset faktat tulevat mielestäni olla kunnossa. D5 pohjaltahan G2 kehiteltiin hyvin nopeasti. Tuskin oli piirustuspöydällä kovinkaan pitkään. Ja se toinen kovasti vaivaava kysymys on, että, kun mustavalkokuvista on toisinaan vaikea tulkita keltaista ja valkoista, niin tietäisikö kukaan, oliko S7- koneissa valkoinen vai keltainen runkonauha. Olen löytänyt mustavalkovalokuvia joissa on selvästi päällemaalattu S7 ja uudet kirjaimet palkkiristin jälkeen. S7 ei ollut Kuhleyn virallinen tunnus…korjatkaa viisaammat :)
Juha
Mitenkähän useassa rakennussarjassa on valmiiksi mallinnettu Kuhlmeyn kalustossa uudemman tuotantosarjan yksilöissä ollut StuVi-tähtäimen muotosuoja tuulilasin yläpuolella?

Itse mallasin parikymmentä vuotta sitten S7+LK:n Monogramin 1/48-sarjasta ja siinä sitä ei ollut.

Muokkaus: Tarkistin säilyttämistäni rakennusohjeista. Sarja esitti D-1 versiota, ei D-5:ttä, jossa tähtäin oli tuon kyhmyn alla…piti valmistaa skrätsinä.
Viimeksi muokattu 20.4.2018 21:55
Ei mitenkään :) sääli sinänsä
Uivelo tässä terve. Hasegawan 1/32 ju-87 D. Tehtävissä D-vitoseksi, vai onko siiven kärkiväli lyhyt ?
D-5ssä kuin myöskään G-2ssa ei ollut tietääkseni kyseistä vanhanmallista laitetta. Kiitos tärkeästä informaatiosta kuitenkin. Siivet olivat nimenomaan jo D-5ssä pitkät ja muutenkin vaikutti ulkoisesti G-2lta. Että sikäli…
Juha