Pienoismallit.net

Suomalaisia sotilaita Jatkosodassa (1/35)

Niin, tykkään rakennella dioraamoja ja figuthan ovat aika iso osa näitä. Mitenkäs näitä suomalaisia harmaapukuisia sotilaita on tehty, kun itse en ainakaan heti löydä mitään valmista settiä heitä varten? Sculptaavatko ihmiset näitä ihan tyhjästä vai yhdistelevätkö osia eri seteistä? Talvisodan aikaisia sotilaitahan ICM on tehnyt poron kanssa mutta nämä eivät ole sitä, mitä itse tahtoisin.
Enemmän tai vähemmän itse joutuu tekemään. Jonkin verran valmiitakin on saatavilla. Saksalaisia esittävät figuurit lienee paras lähtökohta.
Tuossa ainakin osa saatavilla olevista:

www.scalemates.com/search.php?q=%22finnish+soldiers+%28ww2%29%22++1%3A35

ICM

Miniart

Molempia löytyy kotimaisilta kauppiailta.
Viimeksi muokattu 10.11.2017 09:14
M36 asetakin omaavan saa tehtyä aika vaivattomasti saksalaisesta poistamalla muutamat yksityiskohdat. Kesäpusero onkin kinkkisempi juttu. Monesti saksalaisten saappaiden varsia(varsinkin dragonin) joutuu massalla kasvattamaan. Housut yleensä käy sellaisenaan. Miniartin jenkkipaketteja olen suosinut koska varrelliset maihinnousut käy sisäsyrjän sauman täyttämisen jälkeen suomalaisten käyttämiksi maihinnousuiksi. Myös asepukujen muokkaaminen suomalaisiksi ei ole mikään ylivoimainen tehtävä. Paras keino on kuitenkin sculptata itse jos haluaa tietyn asennon.