Pienoismallit.net

Suomen Ilmailuhistoriallinen Lehti?

Vieläkö SIL ilmestyy?

Piipahdin tänään Tikkakoskella, enkä löytänyt museon hyllystä uudempaa numeroa kuin 1/2004..
Tuorein Suomen Ilmailuhistoriallisen Lehden numero on 2/2007, joka ilmestyi minulle postiluukusta toukokuussa. Tilaaja olen ollut vuodesta 1996 asti ja lehti on aina ilmestynyt ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Veikkaan, että Tikkakoskelta lehden irtonumerot ovat loppuneet. Miksi et muuten ostaisi lehden vanhoja irtonumeroista suoraan kustantajalta ja tilaisi lehteä kotiisi?
Moro Petri!

Joo, tarkoitus olikin tilata lehti suoraan kotiin, tämä Tikkakosken eilinen reissu oli vain ensimmäinen kerta kun onnistuin kyseisen lärpäkkeen käsiini saamaan..

Vieläköhän noi vuodelta 2004 peräisin olevat yhteystiedot pitävät paikkansa?
Moro Pertti!

Olen mä mainintoina törmännyt ko. lehteen, mutta vasta eilen onnistuin saamaan kyseisen aviisin käsiini. Ihan 100% varma en ole oliko museon hyllyssä uudempiakin, kun paremmalla puoliskolla oli niin kiire museolta sukuloimaan, että lehtien selaus jäi aika pikaiseksi.

hyvä tietää että yhteystiedot ovat samat, varmasti yksi kestotilaus lähtee tänne järvenpään suuntaan pikapuoliin :)
Hyi hyi Mixa ;-)
Miten olet melkein pääkaupunkiseutulaisena voinnut päästää noin "valtavan" aukon suomalaisen ilmailuhistorian yleis-sivistyksessä väliin :-) ?? Itse olen kanssa tilannut lehteä alusta asti, enkä ole missään vaiheessa edes harkinnut tilauksen lopettamista, en todellakaan! Etkö ole edes Ilmailumuseolla Vantaalla poikennut katsomassa kyseistä lehteä, ei sentään "järjenjääläisenä" tarvitse Keski-Suomeen asti ajaa ;-P . Tai sitten Helsingissä Akateemisen kirjakaupan lehtiosastolta löytyy muistaakseni kyseistä lehteä.

T. Hessu
Joo, pakko on, Hessu, myöntää että mulla on mennyt ihan ohi koko lehti aikaisemmin, taitaa tosiaan olla Suomalaisessa Ilmailuhistoriassa mun tiedoissa suurensuuri tyhjiö ;)

ei, ihan totta puhuen en kyllä itsekään tiedä miten nuo lehdet ovat osanneet mut kiertää, tai minä ne..no, menköön selitykseksi vaikka se, että malleja tulee sitten hamstrattua senkin edestä ja miltei kaikki Suomen Ilmavoimien Historia-kirjat olen lukenut ja n. puolet niistä omistankin + että projektien mukaan tulee ostettua lisää.

Akateemisessa kirjakaupassakaan en muista käyneeni ihan äskettäin, joten melko sivistymätön moukka taidan olla :D onneksi ikää ei ole edes 23:a, niin kerkiää vielä ottaa vahingon takasin ;)

-"melkein pääkaupunkiseutulainen keski-uusmaalainen meitsi meikäläinen"

;-)
Ollos huoleti Mixa!
Hyvin kerkiät ottamaan "vahingon" vielä takaisin ;-) . Tosin ehkä rahaa kuluu jonkin verran, riippuu tietenkin siitä minkä verran aijot hankkia noita lehden vanhempia numeroita itsellesi. Lehdessähän on ollut roppakaupalla hyviä ja mielenkiintoisia artikkeleita ja myös piirrustuksia. Toisaalta myös ymmärrän että välillä mallarille iskee pieni vauhtisokeus, tulee hankkittua kaiken näköisiä kivoja malleja ja niihin lisähärpäkkeitä mutta sitten vain unohtuu hankkia/päivittää tuota kirjallista lähdepuolta. Sangen tuttu tilanne itsellenekin ;-P .

T. Hessu
jepjep..

kyllähän noi varmasti tulee kaikki mahdolliset haalittua jossain vaiheessa, mutta hiljaa hyvä tulee :D ensin lehti tilaukseen, ettei tulevat mene ohi suun :D

mutta suuri kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille, teistä oli suuri apu :)
ok..multa on sitten mennyt ohi..
Kaikki hyvä loppuu aikanaan. flightforum