Pienoismallit.net

listojen maalaus

mikä on hyvä maali kromi listan maalausta jäljitellessä noihin ikkunan pieliin amerikan autoihin
[quote="Tervo Salminen"]
Ei niitä maalata kannata, vaan foilata:
www.bare-metal.com/bare-metal-foil.htm täytyy tutkia en ole ikinä tosta kuulutkaan sen takia maalia meinasin laittaa
Siisti maalaus edellyttää huolellista teippausta, jonka tekemiseen menee vähintään yhtä paljon aikaa kuin foilaamiseen, eikä tulos kuitenkaan näytä kromilta.

Tuossa lyhyt video käytöstä (YouTubesta löytyy kyllä enemmänkin):
www.youtube.com/watch?v=y_MfdJX-Nxo
Täältä myös ääni bare metal foilille, sitä käytän itsekin.
Mutta jos haluaa maalata listat niin ei sekään huono tapa ole, itse olen käyttänyt Humbrolin n. 11 Silver Foxia siihen, tosin siitä on kuulunut vähän huonoja arvioita viime aikoina. Itselläni taitaa olla sen verran vanhaa varastoa että toimii vielä hyvin. Muiltakin valmistajilta löytyy vastaavia hopeamaaleja. Humbrolin 11:llä jälki ei tule niin kromimainen kuin BMF:lla mutta toisaalta 1/25-1/24 mittakaavassa kromin ei kai tarvitsekaan kiiltää ihan hullun lailla? Sitäpaitsi autojen ikkunalistat ja kylkien koristelistat eivät useinkaan ole kromattuja vaan kiillotettua ruostumatonta terästä tai alumiinia joka kiiltää kromin lailla aika harvoin.
Mutta kyllä sillä bare metal foililla hienoimmat tulee.
molotown liquid chromea maali tussia 1mm kärjellä jossain suositeltiin että toimisi?
Tunnustaako kukaan kokeilleensa näitä Molotow Liquid Chrome -kyniä ?
Kynän MadLab youtube-testailua - "bye bye Bare Metal Foil"
+ 26 minuutin syväluotaus aiheesta: youtube - Will Pattison.
Löytyyköhän Suomesta kyniä?
Viimeksi muokattu 24.4.2017 19:43
I.T. Lahtinen kirjoitti:
Tunnustaako kukaan kokeilleensa näitä Molotow Liquid Chrome -kyniä ?
Kynän MadLab youtube-testailua - "bye bye Bare Metal Foil"
+ 26 minuutin syväluotaus aiheesta: youtube - Will Pattison.
Löytyyköhän Suomesta kyniä?
Veikkaan että kyseessä on samanlainen tuote kuin esimerkiksi Yoken markeri:
www.yoken-marker.co.jp/en/product_use/hobby-craft/#p252
Mulla on varmasti ainakin 20v vanha markeri ja käytän sitä edelleen esim. lekomallien iskuvaimenninvarsien kromin mallintamisessa. En maalaa itse kynällä, vaan annostelen sen pumppukärjestä maalia paletille ja maalaan siveltimellä. Maali ohentuu ainakin Tamiyan keltakorkkisella.

Suomesta tiedä, mutta EvilBaystä tuon saa BMF -arkin hinnalla:
www.ebay.com…MOLOTOW-LIQUID-CHROME-MARKER-HIGH-GLOSS-LIQUID-CHROME-INK-MARKER-/311626501842

Mä en lähtisi näillä silmillä ja tutisevilla käsillä vapaalla kädellä vetämään. Ja kestävyys tosiaan noissa listoissa, jotka on niitä "luonnollisia" nostopaikkoja automallille mietityttää.
Näyttää olevan valikoimissa Molotowin nestekromia ainakin Lahdessa RedBlack (5,80 + posti 7,70e):
www.redblack.fi/magento/molotow-liquid-chrome-2mm.html
ja Geezers.fi (Hki, 5,80 + posti 8,50e):
www.geezers.fi/liquid_chrome