Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu 100-vuotiaan Suomen kunniaksi?

Toisaalta mikäpä muukaan sen suomalaisempaa kuin "sääntö Suomi" kaikkeahan täällä muutenkin holhotaan ja rajoitetaan niin miksi ei myös aihetta ja skaalaa? No vitsi vitsinä. Mielenkiinnolla odottelen josko tästä tulisi ensimmäinen ryhmärakenteluni.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Minunkin mielestäni suomalaisuus olisi hyvä teema juhlavuoden ryhmärakentelulle.
Antti Eeva kirjoitti:
Valmistuminen 31.12.2017 ja säännöt niin, että mittakaava vapaa ja mallari itse määrittelee ja perustelee, miksi juuri tämä esittelemänsä malli hänen mielestä kuvaa suomea ja suomalaisuutta. Näin saadaan omasta mielestäni kattava kirjo suomalaisuutta kuvaavia malleja. Saa esittää myös eriäväi mielipiteitä ja tarkennuksia.

Ja olen mukana, jos toteutuu.
Eikö tässä ole nimi ja säännöt? Innokas vetäjä vielä puuttuu.
Pekka.T.Tiihonen kirjoitti:
Eikö tässä ole nimi ja säännöt? Innokas vetäjä vielä puuttuu.
Omasta mielestäni "puheenjohtajan nuija" kuuluu hänelle, joka ensimmäisenä pukee ryhmisajatuksen sanoiksi…
Näinhän se on. Aloittaja esittää tietynlaista ryhmärakentelua, siihen ilmoittautuvat sitten ne joita kiinnostaa. Eli nyt vaan raamit lukkoon ja ilmoittautuneiden listaa keräämään.
Ihan hyvä valinta.

Kysyn vain, että sopivatko kaikki ilmavoimien Suomi-lekot "Suomalaisuus" -teeman alle?
Voipikos tähän ryhmikseen osallistua aloitetulla mallilla, jos se muuten sopii muottiin?
Mika Kauranen kirjoitti:
Kysyn vain, että sopivatko kaikki ilmavoimien Suomi-lekot "Suomalaisuus" -teeman alle?
Miksikäs ei? Kun jos aletaan rajaamaan vaikkapa vaan Suomessa valmistettuihin, niin lyhyt lista tulossa. Vai mitä ajoit takaa?
Mika Kauranen kirjoitti:
Minun mielestäni "mikä on suomalaisuutta?" on kysymys, joka mallarin tulisi tämän ryhmärakentelun puitteissa esittää itselleen, ei muille.
Heikki Lankinen kirjoitti:
Voipikos tähän ryhmikseen osallistua aloitetulla mallilla, jos se muuten sopii muottiin?
Normaalistihan tämä ei ole sallittua, mutta mielelläni näkisin runsaasti erilaisia tulkintoja aiheesta, joten ainakin minulle kävisi, että myös keskeneräiset tällä kertaa sallitaan.
Minusta tuo riippuu ihan siitä kuinka paljon mallia on aloitettu. Ei näissä tietääkseni nollatoleranssia ole pidetty aiemminkaan. Itselläni on Bf 109G-6 työpöydällä, mutta se on jo maalausvaiheessa enkä ajatellut lisätä sitä tähän ryhmikseen.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Mika Kauranen kirjoitti:
Minun mielestäni "mikä on suomalaisuutta?" on kysymys, joka mallarin tulisi tämän ryhmärakentelun puitteissa esittää itselleen, ei muille.
Heikki Lankinen kirjoitti:
Normaalistihan tämä ei ole sallittua, mutta mielelläni näkisin runsaasti erilaisia tulkintoja aiheesta, joten ainakin minulle kävisi, että myös keskeneräiset tällä kertaa sallitaan.
Ettei tämä juhlavuosi kulu"juupas-eipäs" keskustelun merkeissä, niin voisiko Myntisen Tomi sivuston isäntänä näin juhlavuoden kunniaksi polkaista ryhmiksen käyntiin? Kun tässä nyt on selkeesti esitetty ryhmiksen perusolemus!