Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Korkeajännitys

Korkkarirakentelun alkupala valmistunee hiljalleen. Etulokari pitää muuttaa sarjakuvan mukaiseksi ja peilit lisätä.

Aika aloittaa rakentaminen, jotta tulee valmiiksi:

Malli on Airfixin Whitley Mk V (1:72).
Ja jatkoa seuraa:

Whitley on oikeasti ruma kone, mutta olen hyvin myönteisesti yllättynyt nyky-Airfixin laadusta. Menee kasaan yhtä helposti kuin Tamiya.
F-W:stä ei tullut mitään, mutta uudeksi aiheeksi tuli "Parhaimmat vihamiehet"-korkkarin kansi, eli MiG-15 ja F-86 Sabre 1/72 skaalassa. Teen kuvataiden päättötyöksi varmaan isommankin kasan korkkaridioja, mutta valmistuvat ensi vuoden puolella.
Vielä reilu kuukausi aikaa, joten eiköhän tämä tule valmiiksi ellei jotain mene pieleen:

Maalauksen korjailua, ampumot, laskuteline, siirtokuvat, läpinäkyvät osat, muita osia, antennit ja vanhennus tekemättä…
Ja taas vähän eteenpäin:

Vielä puuttuu paikkamaalausta, vanhennus, kuomut, ampumot ja antennilangat. Eiköhän tule valmiiksi.

Siirtokuvat (B,O ja Y) sain Kits-Worldin Warbirds-arkilta RAF Squadron Letters 48 inch (1:72). Taisinpa laittaa kirjaimet vahingossa oikean maailman tapaan (BO*Y), kun lähdemateriaalissa ne näyttävät olevan (B*OY). No, en nyt ryhdy korjaamaan.
Komialta näyttää Whitley. Olen kiikaroinut konetta jo jonkin aikaa, jotenkin nämä 1930-luvun lopun pommarit on kiinnostavia kaikessa rumuudessaan. :) Esimerkki innostaa lisäämään Airfixin mallin hankitalistalle.
Valitettavasti minun mosquito ei nyt ehtinyt tulla valmiiksi siinä oli niin paljon työtä. Aloitin tekemisen liian myöhään ja revelin sarjan kehnous teki siitä sitten ikuisuusprojektin.
Voe mavonsilimä. Nythän minä vasta hokasin, että tämä ryhmis menee umpeen tänään. Jotenkin olin siinä luulossa, että aikaa olisi ollut vuoden loppuun…höh. Hurricanesta ei puuttuisi enää kuin kansallisuus- ja joukko-osastotunnusten maalaus. Tuo suomalaisuusryhmiksen malli on vienyt suurempitöisenä lähes kaiken huomion. No täytyy nyt panostaa loppuvuoden vapaa-ajat siihen.
Jäikö ryhmiksen saalis neljään valmiiseen työhön?