Pienoismallit.net

Lemppari maalimerkki.

Akan on tällä hetkellä lemppari. Mutta niinkuin Jussi Pudas tuossa aikaisemmin totesi niin jotkut sävyt on todella vaikeita ohentaa. vanhat humbrolit toimivat myös ruiskukäytössä hyvin kun ohentaa apteekin bensalla. lifecoloria myös odottaa hyllyssä testausta, siitä joskus myöhemmin.
Itse palaillut monen, monen vuoden jälkeen taas lentokoneiden 1:72 rakenteluun. Itse käytän Tamiyan spraymaaleja ja pohjamaalina rautakaupan perusharmaata pohjamaalia (Motop, Maston etc.). Kysynkin samalla ohimennen, että olisiko paljaan pinnan ja pohjamaalin väliin hyvä suihkuttaa joku väliaine, jotta tarttuvuus olisi parempi? Itsellä tuntuu olevan varsinkin vaaleita sävyjä käytettäessä ongelmana, että maali pohjamaaleineen alkaa irtoilla kun maskausteippejä irroittelee.
Viimeksi muokattu 3.12.2016 18:42
drublu kirjoitti:
Itsellä tuntuu olevan varsinkin vaaleita sävyjä käytettäessä ongelmana, että maali pohjamaaleineen alkaa irtoilla kun maskausteippejä irroittelee.
Olethan pessyt osat ennen maalaamista ja rakentelua? Jos käytät maalaamiseen Tamiyan spraymaaleja, niin suosittelen pohjamaaliksikin Tamiyan spraypohjamaalia, se on hyvää tavaraa.
Millä aineella ne olisi hyvä pestä? Laitatteko te pohjamaalin suoraan muovin päälle?
Minä pesen ihan vain lämpimällä vedellä, jossa hieman astianpesuainetta. Pohjamaali suoraan muovin päälle. Yritän käyttää mahdollisuuksien mukaan sen väristä pohjamaalia, kuin mitä esikuvassakin on käytetty.
Kiitoksia vastauksista. Jospa se alkaisi taas tästä harrastus aukeamaan uudelleen.
Moi! Minäkin pesen mallin laimealla astianpesuneste/vesi seoksella ja juuri ennen maalausta pyyhin koko mallin spriilä…!