Pienoismallit.net

Monipuolinen mallarointi. Ajatuksia takavasemmalta.

Tervo Salminen kirjoitti:
… ei noikaan ahtaisiin paikkoihin (joita esim. Revellin malleissa piisaa) mene.
Ahtaissa paikoissa olen nylkyttänyt osia irti Trumpeterin ”koottavilla” sahoilla (oranssi muovi + fotoetsi). Raastavaa puuhaa. Neljän sahan setti hintaluokassa 5-10 eur.
www.eastmidsmodelclub.co.uk/trumpeter-razor-saws.html
IT Lahtinen kirjoitti:
Ahtaissa paikoissa olen nylkyttänyt osia irti Trumpeterin ”koottavilla” sahoilla (oranssi muovi + fotoetsi). Raastavaa puuhaa. Neljän sahan setti hintaluokassa 5-10 eur.
www.eastmidsmodelclub.co.uk/trumpeter-razor-saws.html
Mä olen noita käyttänyt pääasiassa lasiosien irrotteluun, niissä kun leikkurit tuppaa aiheuttamaan ikäviä halkeamia. Muualla en juurikaan, tuon raastavuuden takia.
IT Lahtinen kirjoitti:
Yli 50 euroa pienestä muoviosien sivuleikkurista!
Toisaalta, jos sitten ovat kestävät ja tekevät hyvää jälkeä pitkään, niin eivät nuo nyt niin hillitön sijoitus olisi. Itse ainakin olen todennut että työkaluista pihistelemällä ei useimmiten säästä kuin lompakkoaan tasan siinä ostohetkellä. Tai sitten viimeistään laadukkaampaan vaihtaessa ihmettelee miten niillä aikaisemmilla oli kestänyt kitkutella… :D
Minulla on nämä Linkki
Jälki on tätä
Onneksi leikkurikuume helpotti, mutta …

%€#!&!&%! kaatumisherkät MicroSET ja -SOL -muovipullot … Stabiilimpaa putelivirittelyä - osa II:

Siirtokuvien pehmentelyhommat helpottuivat täytettävien sivellinkynien myötä niin paljon (= SETin ja SOLin kulutus moninkertaistui), että oli aika ottaa testiin toinenkin metodi. Hakukohteena siis kohtuu isomassainen - stabiili - lasipullo, jossa sivellinkorkki.

Google johdatti Kauneudenverkkokaupa.fi -sivuille(!), jossa tyhjiä lasisia kynsilakkailupulloja à hintaan 0,95 eur (sis. alv 24%). Noname Cosmetics Tyhjä kynsilakkapullo. Tarjolla olisi ollut myös lisävärkkinä LED-valolla varustettu sivellinkorkki, mutta sen yhteensopivuudesta Noname-pulloihin en ollut varma, joten se jäi tilaamatta.

Nonamet tulivat lähipostilaatikkoon alle vuorokaudessa. Hieno suoritus asianosaisilta!
Paketin mukana oli yllätyksenä joitain geeli/lotion -samplereitakin, jotka välitin kyllä ripeästi ihmettelevän naisväen haltuun.

Alustavat kokeilut Nonameilla on nyt aloittettu ja raportoin kokemuksista myöhemmin. Täytettävät sivellinkynät ovat kyllä käteviä, mutta pelkona on, että kohta tyhjenee Harrasteen MicroSET ja -SOL varastot kovan kulutuksen johdosta. Jos nämä Nonamet olisivat miellyttävä kompromissi moiseen. Mistähän sitä ärtsympää pehmennintä, SOLVASETtiä löytyisi?

Kuvassa tukevat Noname-putelit tanassa työpöydällä. Kaatumavaara normi SET/SOL-puteleihin on vähäinen. Sumeana bonuksena taustalla pari akuuttia 1/72 projektia:
- Primer -banaaniHawk Patrialta tulleen maalinäytelevyn päällä. Kiitos vaan Markolle Halliin samplerista!
- Pikkuruinen 500D vispilä 80-luvun kuosissa
Kerrassaan loistava vinkki!
Tuolta IT:n linkkaamasta verkkokaupasta saa muistaakseni asetoonitonta kynsilakanpoistoainetta, jota jossain neuvottiin maalinpoistoon muovien kanssa toimivaksi. Sitä käytetään nimenomaan muovisten rakennekynsien kanssa. On pitänyt tilata sitä ja kokeilla, mutta onko jollain kokemusta sen käytöstä? Pitäisi olla hiukan ärtsympää kuin tikkurilan pensselipesu eikä sulata kuten asetooni tekee.
Muutama lisäpoiminta Kauneudenverkkokaupa.fi -sivuilta (mallihommiin, siis):
- Timanttien poimija (0,95eur -esim. etsien käsittelyyn?). ja timantit tietysti kiinnostaa.
- Pistekynä
- Nail Art Striper Brush - Parin karvan paksuinen, ohut käsinmuotoiltu pensseli on ihanteellinen tarkkaan työskentelyyn.
- Geelipensselit, Kukkakuvioidut Koristepensselit, Ohuet Koristepensselit … (paljon Pensseleitä!)

Näitä saapi varmaan parempilaatuisina malliharrastekaupoista, mutta hyvä tietää, että tämmöisiäkin on tarjolla.

-------- cut here ----

Ja sitten taas paluu kauneuksista mallailun arkeen …
The Modelling Newssissä muistutus teippailuhommien leppoisuudesta … siellä F-35 työn alla …

IT Lahtinen kirjoitti:
Ja sitten taas paluu kauneuksista mallailun arkeen …
The Modelling Newssissä muistutus teippailuhommien leppoisuudesta … siellä F-35 työn alla …
Saumojen esivarjostus ei ole IN, mutta näin (pakkomielteisesti) toteutettuna tulee olemaan hyväksyttävää? :)
Jotenkin osaan samaistua tuon teippaajan tuskaan, mä VIHAAN teippaamista (ehkä siksi, että en vaan osaa)!