Pienoismallit.net

Etusivun tapahtumat laatikolle huomio uusista viesteistä

Hei,

Voisiko etusivun Tapahtumat osioon laittaa etusivun keskustelut osiosta tutut pallerot, mitkä ilmoittaisivat uusista viesteistä. Itse enimmäkseen ihmettelen pm.netin etusivulla missä uusia viestejä on tullut ja minulta menee aika paljon huti kaikkea mitä etusivulle ei nouse. Kuten Taukohuoneen keskustelut.

Hyvä idea. Itse käytän enemmän tuota kuvasi alapuolelle tulevaa "Sivustolla tapahtunutta" -listausta. Siihen muistaakseni tulevat nuo tapahtumien kommentit myös. Käytän tuota listaa mieluummin, koska se linkkaa uuteen viestiin eikä ketjun alkuun, kuten tuo "Näistä keskustellaan" -lista tekee. Ainoa huono puoli sen kanssa on etteivät kerhon viestit näy siinä vaan ainoastaan "Näistä keskustellaan" -listassa.

Taukohuone voisi myös näkyä tuolla alemmassa listassa. Tällöin se keräisi varmaan kaikki tapahtumat yhteen listaan.
Kun klikkaat tuota oranssia palleroa, se vie sinut suoraan viimeisimpään viestiin keskustelussa.

Täytyisi kaiketi itekin vilkuilla sitä sivun alareunan listaa…
Heikki Lankinen kirjoitti:
minulta menee aika paljon huti kaikkea mitä etusivulle ei nouse. Kuten Taukohuoneen keskustelut.
Etusivulle nousevaan sisältöön pystyy itse vaikuttamaan. Etusivulla esiintyvien keskustelujen ja mallien aihepiirejä on mahdollista muokata mieleisekseen. Myös Taukohuoneen jutut näkyvät etusivulla, kunhan vain valitsee asetuksista haluavansa niin:

www.pienoismallit.net/profiilit/asetukset/keskustelut/
www.pienoismallit.net/profiilit/asetukset/galleria/

Noille asetussivuille pääsee myös suoraan etusivulta klikkaamalla listan yläpuolella olevaa jakoavainkuvaketta.

Tapahtumien osalta tuota uusista viesteistä kertovaa kuvaketta ei valitettavasti ole sivuston nykyiseen versioon kuitenkaan tulossa, koska tapahtumat käyttävät eri taustajärjestelmää, jossa tuota luettujen viestien seurantaa ei valitettavasti ole samalla tavalla käytössä.

Idea on kuitenkin hyvä, ja sivuston seuraavaan versioon tämä asia kyllä korjaantuu.
Ilkka Tuomioja kirjoitti:
Käytän tuota listaa mieluummin, koska se linkkaa uuteen viestiin eikä ketjun alkuun, kuten tuo "Näistä keskustellaan" -lista tekee. Ainoa huono puoli sen kanssa on etteivät kerhon viestit näy siinä vaan ainoastaan "Näistä keskustellaan" -listassa.
Myös Näistä keskustellaan -listasta pääsee haluttuun kohtaan keskustelua:

- klikkaamalla keskustelun otsikkoa, pääsee keskustelun alkuun
- klikkaamalla viestin viimeisimmän viestin kirjoitusajankohtaa, pääsee ko. viestiin
- klikkaamalla lukemattomasta viestistä kertovaa pallukkaa, pääsee ensimmäiseen lukemattomaan viestiin.
Hienoa, en ollut ikinä huomannut noita asetuksia vaikka olevinaan olen joskus käynyt ne läpi.
Kiitos kun toit nuo asetukset esille. En olekaan tajunnut niitä käydä säätämässä.
Toimiiko muilla etusivun "sivustolla tapahtunutta" laatikko? itselläni se on jumittunut ilmeisesti 20.7.2017 tapahtumiin.
Palvelimen palveluntarjoaja on ilmeisesti jonkin huoltotoimenpiteiden yhdeydessä sählännyt jotain ja kadottanut kaikki ajastettujen toimintojen käskyt palvelimelta, mukaan lukien tuon etusivun tapahtumalokin päivitys.

Olen itse nyt tietystikin sopivasti kesälomareissussa, enkä pääse nyt asiaa korjaamaan. Olen kuitenkin juuri ollut yhteydessä palveluntarjoajaan ja pyytänyt heitä palauttamaan varmuuskopion. Toivottavasti onnistuu pian.