Pienoismallit.net

Johnson, Pledge, Future jne…

Hei,

Voisivatko kolleegat kertoa meikäläiselle, saako tuota kuuluisaa mallailu/lattiankiilloitusainetta Suomesta, ja jos näin on, niin minkä nimisenä sitä nykyisin myydään. Mistähän kauppaketjuista sitä mahdollisesti kannattaisi etsiä?

t. Tally-ho
Itselläni Johnsonin pullo vielä käytössä, Kiilto Oy:n valikoimaan kuuluu vastaava vaha, pitäs kokeilla onko samat ominaisuudet.
www.karkkainen.com/verkkokauppa/sc-johnson-pledge-500-ml-parkettivaha#spca

Itselläni tällaista parketti vahaa. Ihan sama etiketti ei ole mun vanhassa pullossa mutta uskoisin että samaa tavaraa.
Jaws kirjoitti:
Itselläni tällaista parketti vahaa. Ihan sama etiketti ei ole mun vanhassa pullossa mutta uskoisin että samaa tavaraa.
Kiitos vinkistä Jaws, tilasin pullon Pledgeä. Se on ihan varmasti samaa tavaraa.

t. Tally-ho
Jos ei oo samaa niin ainahan sillä voi sitten vahata parketin ;)
Humbrol on pullottanut samaa tavaraa nimellä Clear Gloss Varnish.
Antti Lappalainen kirjoitti:
Ok. En tiennytkään, että kyseessä oli sama aine!
Ostin samaa ainetta puuilosta mitä kärkkäinen myy.
Itse ostin juuri vähän aikaa sitten putelin Johnsonin Parkettivahaa paikallisesta Prismasta. Huhut Johnsonin Parkettivahan valmistuksesta lienevät vahvasti liioiteltuja tai sitten joku on ymmärtänyt jossain asian täysin väärin, jostain syystä. Kyllä Johnsonin Parkettivaha on aivan hyllytavaraa edelleen.

Humbrolin pullossa uskoisin litrahinnan olevan jotain aivan jotain muuta, kuin asiakasystävällisessä Johnsonin tuotteessa. Ja tosiaan, käyttöä ei tarvitse arastella aineen ominaisuuksien, eikä riitoisuuden puolesta. Ainoastaan kuomua dippailtaessa kannattaa sen verran varoa, että osia ei jätetä kuivumaan koveraan asentoon, vaan kuperaan, jolloin neste ei pääse kerääntymään esim. kuomun "pohjalle" tai paremminkin sisäkattoon. Joskus muistaisin havainneeni tällaista ilmiötä. Tosin, voi olla että olin hiukan liian reippain ottein käyttänyt kuomua Johnsonissa.

Ja vielä: Kaikki muut Johnsonit - kivipinnoille tai muovipinnoille tarkoitetut litkut kannattanee unohtaa ja käytellä vain parkettivahaa.
Antti Lappalainen kirjoitti:
Ja hieman reilummalla litrahinnalla. ;)