Pienoismallit.net

"Ruuvipuristin"

Voiko joku neuvoa, mistä voisin ostaa sellaisen ruuvipuristimisen näköisen laitteen, jonka voisi kiinnittää pöytään ja jonka leukojen väliin voisi kiinnittää rakennettavan mallin sekä pyörittää mallia rakennettaessa eri asentoihin. Mitä hintaluokkaa moiset laitteet ovat ja millä nimellä niitä voi tiedustella.
Markku Arpolahti kirjoitti:
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000016776. Jos tarkoitat tätä,niin 6,99
Kiitos vinkistä Markku, täytyypä ostaa ja kokeilla
Moro Harri,

tämmöstä varmaan hait:

www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ruuvipuristimet/Penkkipuristimet/Ruuvipuristin-2000017045/

t. Arto

Edit: Tomi kerkeski jo väliin, mutta tuota Proxxonia löytyy Bauhaussista.
www.shesto.co.uk/Hand-Tools-Clamping-&-Work-Holding/c227_77/index.html
www.shesto.co.uk/Hand-Tools-Vices/c227_87/index.html

en tiedä ihan mihin tarkoitukseen tuota haet mutta osien kokoamiseen olen hankkinut ky toimittajalta:
www.shesto.co.uk…;-Work-Holding/c227_77/p4000/Universal-Bench-Work-Holder/product_info.html
Sopii aika monimuotoiseen käyttöön osat voidaan kiinnittää sisä- tai ulkopiolelta.
Supersaloon kirjoitti:
Moro Harri,

tämmöstä varmaan hait:

www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ruuvipuristimet/Penkkipuristimet/Ruuvipuristin-2000017045/
Kiitos, Supersaloon!

t. Arto

Edit: Tomi kerkeski jo väliin, mutta tuota Proxxonia löytyy Bauhaussista.
Kiitos vastauksesta kaikille. Juuri tällaista etsinkin. Harri
Minulla on ollut vuosia käytössä tuo Bilteman ruuvipenkki, ja se on toiminut erittäin hyvin. Pari vuotta sitten kuitenkin hermostuin mallaustyöpisteenä toimivan klaffilipaston pöytälevyssä tököttävään ruuvipenkkiin, sen kun joutui joka kerta ruuvaaman irti kun halusi sulkea kannen.

Ratkaisu iski kuin miljoona volttia kun katselen kellonrakennusvideota Youtubista. Kellosepän työpöydällä oli pieni jalustallinen ruuvipenkki. Etsin ebaysta halvan minipuristimen, johon tein jalustan romukiilateräksen pätkästä. Vielä kumimattoa pohjaan, ja valmista tuli.

Tuo on näppärä pitää työpöydällä, ja ottaa käyttöön tarvittaessa. Koko ja jalustan paino on riittänyt minulla pienoismallihommiin mainiosti.
Juha K kirjoitti:
Tein jalustan romukiilateräksen pätkästä. Vielä kumimattoa pohjaan, ja valmista tuli.
Kiitos, hyvä niksi!