Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Keskeneräisiä malleja valmiiksi

Meillä monilla on keskeneräisiksi jääneitä projekteja, jotka olisi hyvä saattaa päätökseen. Nyt otetaan kevätkauden kestävä yhteinen projekti tehdä näitä valmiiksi itse kukin omien resurssiensa ja mielihalujensa mukaan.

Rakenteluaika
11.1.2016 klo 00.01 - 30.6.2016 klo 23.59

Ohjeita:
Ilmoittaudu mukaan silloin kun siltä tuntuu, mutta otetaan non-stoppina.
Valmiit mallit on lisättävä galleriaan 30.6.2016 klo 23.59 mennessä.

Pistäkää ketjuun vähän kuulumisia projektien vaiheilta.

Poimin osallistujat ideanherättelyketjusta. Ne jotka ei siellä ole selkeästi laittaneet että ovat mukana niin tänne ilmoitusta vaan. En listaa malleja tähän, ainoastaan osallistujat.

Mukana:

1. Jussi Mänttäri
2. E-P Sinkkonen
3. Jukka Luosujärvi
4. Tomi Eloranta
5. Miika R
6. Janne Markkanen
7. AKK
8. Heikki Lankinen
9. Ora Lassila
10. Pasi Ahopelto
11. Jukka Purhonen
12. Heikki M Jäntti
13. Patler Brittoni
14. Lurri
15. Tuomo Kamppinen
16. Ari Oksanen
17. Niko Asposalo
18. KimmoR
19. Ari Kahrola
20. Petri Manninen
21. Ville Siltanen
22. Mika Kauranen
23. Kalle Rantanen
24. Jermakki
25. Timo-Matti H
26. Pasi Kiiski
27. jaakko Hämäläinen
28. Heikki Hyttinen
29. Timo Soininen
30. Kalle Rantanen
Viimeksi muokattu 1.3.2016 21:14
Keskeneräinen mallini on yhdysvaltalainen kaapparilaiva Rattlesnake vuodelta 1780 mittakaavassa 1:48. Malli on "timbering set", eli jotain mallisarjan ja scratchin väliltä.

Tästä lähdin liikkeelle vuosia sitten:

Malli eteni ihan hyvää vauhtia:

Mutta aika pian tämän jälkeen eteneminen alkoi hidastua ja viimeisen parin vuoden aikana olen saanut oikeastaan valmiiksi peräsimen, kuusi puuttuvaa tykkiä ja mastot aloitettua:

Mutta huomenna siis alkaa jatkorakentelu paremmalla vauhdilla.
Pasi Ahopelto kirjoitti:
Keskeneräinen mallini on yhdysvaltalainen kaapparilaiva Rattlesnake vuodelta 1780 mittakaavassa 1:48. Malli on "timbering set", eli jotain mallisarjan ja scratchin väliltä.
Toi on joku 1mx1m kokoinen?? Takilointi melkoinen urakka.
Siinä noita olisi,näillä mennään onneksi aikaa on.http://www.pienoismallit.net/profiilit/2826/kuvat/kuvapankki/kuva_124784/
Jukka Luosujärvi kirjoitti:
Toi on joku 1mx1m kokoinen?? Takilointi melkoinen urakka.
Vähän alle. Pituuden puolesta pitäisi jäädä alle 90 sentin, korkeutta ehkä 65-70 cm ja pisin raakapuu on vähän päälle 30 senttiä.
Tuollainen tuli aloitettua maaliskuussa 2003. Jäi kuvan osoittamaan vaiheeseen eräästä syystä, jonka kerron sitten, jos tästä valmista tulee.

Ja sitten tuota seuraavaa tuli rakenneltua ehkä vuonna 1997, kun aloittelin uudestaan mallailuharrastusta ehkä toista tai kolmatta kertaa. Tällä onkin sitten ihan oma tarinansa, jonka kerron, jos tästä saa jotain säällistä aikaiseksi.
Tämmöisellä mallilla on tarkoitus osallistua keskeneräisten tekeleiden ryhmikseen.

[img][/img]

Malli on aloitettu joskus viime vuosituhannen loppupuolella. Homma jäi kesken, koska
a) Minulla ei ollut sopivia siirtokuvia tunnuksia varten. Olen odotellut josko joku valistunut tarvikekuvien valmistaja tekisi valmiit merkit mutta eipä ole silmiin osunut.
b) Jäin odottamaan josko jostakin löytyisi paremmat laukaisukiskot AIM-4 Falconeille. Eipä ole niitäkään näkynyt. Joten on mentävä alkuperäisen suunnitelman mukaan ja käytettävä Hasegawan vanhan F-4En mukana tulleita osia.
Tämän suuntainen vindraama eli diojetti näistä elementeistä pitäisi muodostua.

Tamiyn sotka, Miniartin pohja ja Masterboxin hahmoset. Laahannut vuoden päivät loppusäätöä vaille. Helppohko aloitus omalla kohdalla tähän ryhmikseen.

Kommentoida saa jo tässä vaiheessa.
Mieki voisin osallistua tähän ryhmikseen, kaapissa ois pari keskeneräistä mallia.
Minulle tärkein tavoite on saada valmiiksi 1/72 sukellusvene Vesikko.