Pienoismallit.net

Lumiefektit

Moi, diorama odottaa ensilunta ja hiukan epäilyttää tuo Vallejon Titanium White pigmentti. Vaikuttaa aika rakeiselta, vaikka koelumetin teesihvilän läpi. Lumen pitäisi siis peittää osittain metsää ja puita jättäen kasvustoa näkymään, kyseessä ei ole mikään lumipelto. Onko kokemusta ja löytyykö parempaa tapaa leikkiä pakkasherraa?
Olen siis tehnyt maaston jo aidonnäköiseksi kasvustoineen ja ajatus oli spreijata mattalakkaa johon ripottelisin tätä Vallejon valkoista pigmenttiä.
Itse olen käyttänyt ruokasoodaa hyvällä menestyksellä. Jossakin on mainittu, että kellastuisi ajan kanssa. Itselle ei ole käynyt näin…
Mietin myös, onko tuossa Vallejon white pigmentissä jotain häikkää. Kovin rakeiselta ja epätasaiselta tuntuu… Voisiko olla myös tekniikassa vikaa, eli vieläkö pienempi sihvilä? Tässä on mielestäni hyvä meininki: www.youtube.com/watch?v=hNVUHeUR0Fo
Moi, Petri. Taidanpa testata myös tuota ruokasoodaa tahi leivinjauhetta. Kestääkö se spreilakkaa ja kerroksittain lumettamista. Pitäisi myös lumettaa hallitusti esim. ajoneuvoja eli pelkkä ripottelu ei vain käy.
Petri Jaakkonen kirjoitti:
Itse olen käyttänyt ruokasoodaa hyvällä menestyksellä. Jossakin on mainittu, että kellastuisi ajan kanssa. Itselle ei ole käynyt näin…
Ruokasooda on oikein hyvä. Olen tehnyt lentokenttiä(hiekka, skaala 1:48 ja 1:72) ja toimii hyvin. Mattalakan päälle. Kun lakka/ruokasooda on hiukka kuivahtanut paineilmalla varovasti puhallus suoraan ylhäältä, noin 30 cm:n etäisyydeltä. Vot, harassoo!

terv. Seppo v
Mallix lehdessä 2/2012 testattiin täyttötarvike.fi kaupan lumi- ja jääaineita. 1/35 mittakaavaan sopivaksi osoittautui kuura-lumiaine.
www.tayttotarvike.fi/kemikaalit/keinolumet-ja-jaat.html
Viimeksi muokattu 1.10.2015 13:11
Kiitoksia tähän asti vinkeistä! Vallejo on kyllä lopullisesti poissuljettu. Ehdin tänään ennen näitä vinkkejä hankkia NOCHin Snowflakesia. En ole ehtinyt vielä testata sitä, eli jos siitäkin on kokemusta, niin kaikkia vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan. Testi alustat alkavat käymään vähiin..;)
Microballoons. Itse en lähtisi edes yrittämään muista materiaaleista.
Onko kukaan testannu Talkkia?