Pienoismallit.net

Mistä Zero Paints?

Moi! Olen aloittamassa ensimmäistäni kilpa-autoa pienoismallia.
Halun sada siihen oikeat värit ja kiilto…
-Niin tuli kysyttyä yhdessä pienoismallailublogissa nimeltään ISM.
Siellä kehuttiin yhtä automallailuun erikoistuva maali joka oli nimeltään
Zero Paints. Tietääkö kukaan mistä näitä maalia saa helpolla?
Onko niitä saatavilla Suomessa?
Niin ettei tarvi maksaa kallit rahdit ja odotaa kauan, jos tilaa ne ulkomailta.

Kiitoksia etukäteen.

Terkkuja, Sebastian
Sebastian S. kirjoitti:
Onko niitä saatavilla Suomessa?

Terkkuja, Sebastian
Moro!

Zeron maaleja myy käsittääkseni ainoastaan Brittiläinen Hiroboy ja alankomaalainen Thescalemodeler.
Mutta pistinkin jo ISM puolelle ehdotusta tuon British racing green Zeron värin kanssa :)

Hyvää alkavaa viikkoa.
Ilmari
Tietääkseni Suomesta noita ei saa, mutta tässä linkki kaikkiin jälleenmyyjiin
www.zero-paints.com/Dealer_List.html.
Suosittelen tilaamaan Spot modelista, nopea ja luotettava firma, postikulut 10€ luokkaa. Heillä ei ole aina kaikkia sävyjä varastossa.
Hiroboy on samaa firmaa Zeron maalien kanssa mutta punnan kurssin takia on hinta korkeampi ja postikulut 20€ luokkaa.
Edit. Ilmari ehti ensin, noh hyvä niin! :)
Kiitoksia! On vähän harmi että niitä ei myydä Suomessa. Mutta voin kyllä mietiskellä vähän,
jos saisin ne sieltä Spot Modelsista…
Zeron maalit ovat oikein hyviä. Olen käyttänyt niitä jonkin verran. Ovat myös voimakkaita liuottimia vaativia, itse käytän Tikkurilan tinneriä.
Vaihtoehtona, helppona sellaisena, käyttäisin Tamiyan spray TS-43 Racing green, joka on kovin samanlainen kuin brittien racing-vihreä. Sitä saa kotimaastakin. Tuo vihreä sävy on vaihteleva ja erilainen eri autoissa, joten ei liene ihan yhtä oikeaa :) sävyä. Onnea projektiisi.
LISÄYS: Tamiyaa näkyy Vaasasta löytyvän :) www.kprtmodels.net
Viimeksi muokattu 21.9.2015 11:35
Olli, missä tuo kprtmodels oikeen on? En löytänyt tietoja sivustolta.
En ole koskaan kuullut tommoisesta kaupasta ennen.
Mallistolta löytyy myös tuota Tamiyan sävyä hyllystä.
www.mallisto.fi
Sebastian S. kirjoitti:
Vaasasta muistaakseni on tilaamani tavarat postitettu. KPRTmodels myy siis ainoastaan netissä ja joissain tilaisuuksissa myymässä.
KPRTmodelssia voin suositella itse, hinnat on hyvät ja tilaukset ovat tulleet ripeästi.
Sebastian S. kirjoitti:
Heillä oli ns. PopUp-kauppa Vaasassa, mutta loppui viikonloppuna. Anteeksi myöhästynyt tieto. Joko heiltä tai Mallistosta postitse, kumpaakin olen käyttänyt ja voin vain kehua palvelua.
Sitten on yksi tapa maalata automalleja, eli spraymaaleilla joita saa autotarvikeliikkeistä. Kaikki muovilaadut eivät tykkää maalin seassa olevasta liuottimesta, mutta se selviää kokeilemalla. Ensin vaan pohjaväri ja sen jälkeen varsinainen väri. Usein kiilto on kilpa-auto käyttöön riittävä, mutta jos haluaa lisää syvää kiiltoa, niin purkkilakkaa perään. Kilikalipulloilla saa aikaiseksi erinomaista jälkeä kunhan ensin hieman harjoitelee. Laiskalle maalarille sopii erinomaisesti. Jää tuo ruiskujen kanssa "läträäminen" pois.
BRG:tä on useita eri sävyjä, mutta jos kyseessä on esim. Jaguar, niin hyvä värivaihtoehto on vaikkapa Motip:in # 44555.